söndag 15 januari 2012

Söndagmorgon


 God morgon sköna söndag
Tidig morgon i det här huset. Men det innebär ju att man har tiden att fixa frukosten lite extra. Jag och Elise bjöd resten av familjen på nybakta scones och god fruktsallad. Och när det var dax att äta var det ljust ute..
Idag har vi inga direkta planer. Blir nog en relativt lugn dag. Eventuellt åker vi förbi en liten loppis under eftermiddagen. Såg att det skulle vara en här i närheten och det skulle passa rätt bra med en liten utflykt.

16 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Vilken frukost du bjuder på söta du!!
Massa kärleks kramar till dig!

Sahra sa...

Yey! Äntligen kan jag kommentera hos dig igen. Söndagsfrukost, åh så mysigt. Här hinner vi inte med söndagsmys es ena sonen har friidrott så tidigt. Han får slaffsa igen sig gröt och jag köper med mig en latte för att vakna till liv.
Loppis låter perfekt en söndag.
När åker du till Malmö? Tåget? Flyg?

Vintage House sa...

Åh mysigt frukost....
scones är inte dumt:)


ha en skön söndag
kram
sandra

Helena Helberg sa...

Låter som en perfekt morgon! Önskar jag vore morgonpigg och kunde fixa så som du!

Tina sa...

Låter underbart med sconesfrukost, så söt liten som sitter där..
Lite kul att nämnde succé inne hos mig, syrran har ett recept på samma Mandeltårta som heter just Succétårta! Måntårta kallar en vän den också..god tårta= många namn!

kram

Titta in hos Thess sa...

Vilken härlig frukost!!!
Och jättefina bilder.
Hoppas att du har haft en jätte bra "första" helg och att loppisen gav någonting.

Kram Thess

Lilla Majken sa...

Det där ser gott och fräscht ut!

Ha en fin och härlig kväll!

Kram Therese

MrsSunshine sa...

Uunderbar frukost! Hoppas du fick sitta och njuta länge, länge:-)

kram!

Mamma C sa...

Härligt med långa och sköna frukostar med nybakat bröd och allt.
Kram Mamma C

Sahra sa...

Jag o vän bor på Hilton es mannen har en massa poäng. Flyger tio på lö i hoppas det räcker. Det fanns inget tidigare. Jag ska ha en ny klänning fr Greta. Har en känsla av att det blir mkt Walla o Odd Molly. Det är det enda jag bestämt. Det ska bli sååå kul

hemma hos lilla mej sa...

Vilken super smarrig frukost.Låter som en härlig söndag.Ha det gött.Kramar Rita ♥

A House With A View sa...

Vilka fantastiskt fina foton av ert mysiga frukostbord!!! Och vilket fint porslin, jättefina djupa fat!!! Gillar den med fjärilen på också!!!


Kraaaaaaaam aka

Mjuka sa...

Mums, vilka mysiga frukostbilder!
Ha en fin start på veckan!
Kram Malin

FORMELLE DESIGN sa...

Wow, vilken lyxig och vacker frukost. Ser ut som på det finaste hotell :)
Frukosten är helt klart bästa måltiden tycker jag, särskilt när man har tid att äta i lugn och ro och länge.

//Johanna

Thiel sa...

Fina Jannike - nu får jag ångest. Våra helgfrukostar består av framslängda polarkakor och messmör. Tyvärr inte en nybakad scones så långt ögat kan se ... Men någon helg kanske jag orkar masa mig upp och baka. Kram

Annika sa...

DEN pyamasen!!!!! Jag älskar den pyamasen. Det var det första plagg vi satte på vår Spigg på sjukhuset.
Jag dör lite så fort jag ser den