tisdag 10 januari 2012

Längtan är så stor

Längtar så efter min lilla pojke. Längtar så det gör ont. Längtar så det värker i bröstet. Längtar givetvis efter alla mina barn. Men den lille, han och jag har ju varit som ett så länge nu. Jag vill känna hans tjocka små kinder mot min kind. Jag vill hålla den knubbiga lilla handen i min. Jag vill känna hans små armar runt min hals. Hela tiden, varje dag!
Jag vet att det blir bättre, men just nu är längtan så stor, och så stark. 
Igår kväll grät jag!

17 kommentarer:

Titta in hos Thess sa...

Men vännen då =(
Men jag förstår dig,ibland kan jag få ett sånt där riktigt hjärtknip efter Ella när jag står på jobbet och skulle kunna gå därifrån direkt och hämta henna på dagis =)
Ha nu en skön dag.

Kram Thess

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Oooh kan riktigt känna den där känslan i magen. Det är riktigt jobbigt, men det är ett tecken på en kärlek som är oändlig.

Kram på dig!
Jeanette

Pernilla sa...

Åh jag förstår dig precis. Det gör fysiskt ont i kroppen - och för mig kändes det helt fel... Ska försöka vara hemma (ännu) längre den här gången.

Visst vänjer man sig. Men det är svårt i början. Stor kram!

Gunilla sa...

Mormor gråter.

Vardaxlyx sa...

Jag vill springa in och önska dig en trevlig tisdag!
Kramkram

Sahra sa...

I know the feeling. Jag var tokkramig med Molly igår. Vi har haft ett underbart långt jullov tillsammans hela familjen. Då hade hon ändå bara varit på dagis fem timmar. Men vad jag saknade henne de där fem timmarna.

Mamma C sa...

Min små barn är ju stora nu. Men vet precis hur du menar.
Kram mamma C

Jannike sa...

Vad söta ni är! Tack för era kommentarer och att ni delar med er. Hjälper faktiskt lite...
Kram!

Vintage House sa...

förstår helt känslan det är en väldigt konstigt känsla att inte vara där hela tiden för dem...
ta hand om dig
Varm kram
sandra

Hildas hem - Sofia sa...

Jag har ju inga barn att längta efter men jag vet ju att längtan är jobbigt men samtidigt gör det att det blir ännu bättre att träffas sedan.

Jag önskar dig en fin kväll!
Kram Sofia

jennys gömma sa...

Hej, Vad roligt att du hittade till min blogg, så hittade jag ju din! Mycket trevligt som händer här! Jag känner med dig, vet precis hur det kan kännas i mammahjärtat! kram Jenny

Fru Froby sa...

Hej, hittade hit alldeles nyss och nu mår jag asdåligt för din skull. Den där perioden precis i början är ju vidrig. Ångest! Hoppas det går över fort! :)

Unknown sa...

så klart ...
jag längtar efter mina barn varje dag då de är i skolan/dagis.
sedan när de kommer hem längtar jag ut.
hahaha!

stora kramar!!!!

Helena Helberg sa...

åh, den längtan har jag längtat efter. När den väl finns där så vill man kanske inte uppleva den riktigt?? Hoppas det fungerar bra i vardagen, jag har några dagar kvar. Men det känns bra! Kram!

A House With A View sa...

Åååh vilken liten sötnos!!! Förstår att du längtar efter en såååå sockersöt liten kille:)))

Stöööörsta kraaaaaaaamen aka

Elina sa...

Usch förstår precis hur du känner. Var likadant när jag avslutade min mammaledighet. Många kramar från mig.

The Photocopy sa...

Åh, jag vet hur det känns...
Ack så jobbigt, men visst
kan det ju vara skönt
att få lov att längta ibland.
Den där känslan när man
hämtar på dagis och möts av
en liten som ropar "mamma"
och kommer springande för att
slå armarna om en - den är
obetalbar - då exploderar
liksom hela längtandet i värme.
Så söt han är din lille prins!

Kram
Malin