onsdag 18 januari 2012

En vanlig onsdag

Koncentrationen är hög när mammas lilla konstnär skapar
Tänk vad härliga ni är! Tänk vad ni är med och stöttar och hejar på när jag berättar om mina ovanor. Tänk vad bekräftelse ni ger mig. Tänk vad ni får mig att skratta fånigt för mig själv när jag läser vad ni skrivit. Ta bara det här inlägget om bordet jag köpt till exempel. Det är uppenbarligen fler än jag som hänger på Bukowskis market och andra auktionshus. Jag skrattar när jag läser om Tindy som via mig hittar sin antika ring. Och jag skrattar nästan så jag gråter när jag läser att Lisa samma dag klickat hem en gigantisk rosa barock sammetsoffa och nu har ont i magen för att hon inte vill ha soffan och för att hon inte vågar berätta för sin man. Tänk vad vi delar på dessa sidor!


Och nu är det hög tid att ta tag i utmaningen som bästa solskensfrun Mrs Sunshine gav mig i förra veckan.


1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Hm. För 10 år sedan hade jag inte träffat min man än. Ingen familj, levde nog ett typiskt singelliv med mycket party, vänner och jobb. Nä för just 10 år sedan hände det nog inte så mycket omvälvande, däremot för 9 år sedan när jag träffade mitt livs kärlek.

2. Vad gjorde du för 1 år sedan?
Var en nybliven trebarnsmamma som skottade snö till förbannelse

3. Fem snacks som du gillar?
Surt godis, Ben&Jerry eller HägenDaz glass, goda ostar, oliver, choklad

4. Fem sånger som du kan hela texten till?
Har sjukt bra låtminne så jag kan hela texten till väldigt, väldigt många låtar. Men en låt som jag sjunger nästan varje kväll för min dotter är Här dansar Herr Gurka. Det har jag gjort nu i 3 år så den låten kan man väl säga sitter i ryggmärgen.

5. Fem saker som du skulle göra om du var mångmiljonär?
Det önskar jag ofta att jag var!
1. Jag skulle börja med att lösa alla huslån så att jag skulle ha alla de pengarna över varje månad.
2. Beroende på hur många miljoner det var så skulle jag eventuellt sluta jobba och bara ägna mig åt sånt som jag tycker är kul. (Men då snackar vi måååååååånga miljoner)
3. Skulle resa med min familj. Mycket!
4. Skulle anlita städhjälp på heltid!
5. Skulle ge mig själv en gigantisk diamantring

6. Fem dåliga vanor?
Ja en dålig vana har jag ju just precis berättat om. Nattliga eskapader på auktionssajter. Har inte så mycket dåliga vanor annars, men den här frågan skulle nog ställas till min man istället. Då får ni garanterat fler svar. 

7. Fem saker du gillar att göra?
Vara med min familj
Äta middag med vänner
Bo på lyxiga hotell
Unna mig livets goda ting
Fotografera (nytt och växande intresse)

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Onepiece, Neonfärger, Tatueringar (om det räknas), och mycket mycket mer... är rätt bestämd i min smak och stil.

9. Fem favoritleksaker?
Kameran, Datorn, Bilen, mina trädgårdsredskap, Tvn

10. Fem personer jag vill se göra denna utmaning:

Önskar er alla en underbar onsdag!







10 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej hopp
och där var jag med :)
Tusen tack för det ........
Ska försöka få till något till helgen.....
kul att få veta lite om dig oxå.
kram
sandra

A House With A View sa...

Spännande läsning om dig!!! Det är kul med de här utmaningarna, blir lite mer personligt - me like:))) Och nog är det mycket av dina svar som jag kan skriva under på:))))Vad kul att du tänkte på mig också, taaaaack snälla!!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

Tindy sa...

Hoppsan:)) vad roligt och oväntat..har aldrig gjort förut..Jag plitar ihopa det till helgen om det är okej:)
Jag tyckte det var högst jättedötrevligt att läsa dina svar:))
Kram raraste:))

Titta in hos Thess sa...

Härliga målarbilder på fröken,och testet var lite kul,det blir lite personligt och det gillar jag =)
Hoppas du får en alldeles förträffligt trevlig kväll.

Kram Thess

MrsSunshine sa...

Kul att lära känna dig lite till:-)

Konstigt det där med kommentaren som försvann...Kikade in hos dig tidigare idag förresten och då fanns inget inlägg från igår?! Märkliga ting...
Men huvudsaken att det fungerar nu!

kram på dig,
C

Att vara någons fru sa...

Så himla rolig läsning <3

Annika sa...

Vilken superblogg du har. Kan inte fatta att jag inte hittat hit förut.

Mamma C sa...

Lite kul och spännande läsning om dig.
Kram Mamma C

curlingmamman sa...

Kul läsning :) kram

Vardaxlyx sa...

Vilka trevliga bilder du bjuder på söta du!! Fantastisk duktig filka du har....lik sin mor kanske =)
kramkram