torsdag 12 januari 2012

Att vidga vyerna



Ett av mina mål för 2012 är att göra saker jag inte gjort förut, hoppa på tåget så att säga. Vanligtvis är jag en restriktiv person som sållar hårt bland utmaningar och förslag. Impulsiviteten brukar inte vara den största. Jag är inte den som står längst fram på perrongen om man säger så. Det okända är lite skrämmande och så vidare.
Men för i år har jag bestämt mig för att göra tvärt om. Jag ska hoppa på tåget. Jag ska kliva utanför min zon och jag ska se vad som väntar bakom knuten. För att något väntar där, det är jag alldeles säker på.

Något jag absolut inte skulle ha gjort egentligen (även fast jag nog innerst inne hade velat) är att anmäla mig till ett bloggevent. Skulle faktiskt aldrig kommit på tanken för ett år sedan. Inte för ett halvår sedan heller för den delen. Och nu har jag gjort det. Redan innan jul var jag snabb som en vessla och signade instinktivt upp på årets bloggevent. Jag vet att ni är ett gäng här som läser Att vara någons Fru men för er som inte gör det kan jag meddela att den här fantastiska tjejen (med tonvis av läsare) har dragit ihop en heldag i Malmö i Februari. Totalt 170 pers (eller nåt) ska dit) och alla är bloggare i någon form. De flesta hänger runt på samma sidor, så det kommer ju att bli så kul att få träffa några av er i verkligheten.

Ja, som sagt, det här är ju verkligen inte likt mig. Men jisses vad glad jag är att impulsiviteten klickade igång just den här dagen, eftersom platserna tog slut i ett nafs. Under timmen tror jag bestämt.

Så - är det någon av er som ska dit? Får jag chans att träffa någon av er? Och om ni ska dit, när åker ni ner och vart ska ni bo?

Det här kommer bli dagen alla pratar om. Dagen då "Alla var där!

11 kommentarer:

Gunilla sa...

one of these days these boots are gonna walk all over you.
Heja, heja gumman. Släng hjärtat före och hoppa sen efter själv.

Bloggande 4barnsmamma sa...

Nu blev jag avundsjuk! Blir säkert skiiit skoj!
Kanske nästa gång... Blir det någon nästa gång?

Sahra sa...

Kan ej kommentera hos dig via datorn. Weirdo. Jag önskar också att jag vågade säga ja lite oftare. Kände så starkt för Emmas event och kände att jag måste gå. Har stått på reservlistan men fick idag besked om att jag fått bilj. Yipppee! Så vi ses där. Håll utkik efter en halt o lytt. Kram

MrsSunshine sa...

Blir nog en toppendag!
Imponerad att du håller i bloggandet trots jobb. Jag får INTE till dagliga inlägg just nu, och jag är mammaledig:-)

Stor kram på dig!
C

Att vara någons fru sa...

Det ska bli så jäkla roligt! Tänk så många man "känner" vid det här laget men aldrig träffat... :D

Jess sa...

Vad kul med ett sådant "nyårslöfte"! Det är alltid lite läskigt att ta steget ut ur den trygga bubblan men jag tror det kommer gå galant för dig!

Och bloggeventet lär bara bli en helt fantastisk dag och kväll! Jag har tyvärr en systers man som ska fira sin 30-årsdag det datumet så jag får följa eventet från datorn :(

Kram

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Jag blir så himla avis!!!
Vill ju också vara där, men tyvärr stämde det inte med vårt familjeschema så jag fick så snällt stanna här hemma jag, suck!
Men vad är väl en bal på slottet? Kanske dötrist och jättetråkig och.....alldeles underbar! :)
Men jag hoppas det kommer bli en "nästa gång" för då jädrar ska jag minsann vara med.

Krameli kram
Jeanette

Tindy sa...

Ska bli så himla kul att träffas..Å jag säger bara en sak..fortsätt med dina våga tankar..japp, tänk så mycket man missar annars:)) kram kram:))

Lilla Majken sa...

Jag har också tänkt att "jag ska våga hoppa" i år. Velar fram och tillbaka ibland, men nu jäklar... Men inget Event, tyvärr.

Ha en fin fredag! Kram Therese

MK Photography sa...

Ska bli så kul att ses där!

Kram!

Unknown sa...

vad spännande.
det ska bli så kul att få rapport om hur det var ...
den där frun hon kan hon!!!

hoppas du haft en riktigt skön helg och att middagen i fredags var trevlig.
shoppade du nå´t?

stor kram, u.