fredag 27 januari 2012

Nya projekt

Bild från Leilas blogg
Vem skulle inte vilja sova över om gästrummet såg ut såhär?
Nej nu är det hög tid att ta sig i kragen och sätta igång de där projekten som liksom inte händer av sig själva. Lilleman bör få ett eget rum nu. Är rätt trött på att förvara hans saker i en låda i vardagsrummet. Eller rättare sagt utspridda över hela vardagsrummet, för i lådan ligger de ju inte länge.

Och när man ändå fixar ett rum kan man ju lika gärna fixa ett till. Eller är det att ta sig vatten över huvudet? Men för att Lilleman ska kunna få ett rum måste ett skrivbord flytta ut ur det rummet och in i ett annat rum. Och när karusellen ändå är igång är det väl bara att åka med tänker jag.
Det ska tapetseras i varje fall. Så långt har jag kommit. Men vad som ska täcka väggarna, det vet jag inte än. Ett barnrum och ett gästrum. Har ni några tips och idéer?

Tror att gästrummet kommer att få gå i blåvitt. Nåt i stil med bilden ovan. Vore inte det underbart att få gå och lägga sig och vakna i ett sådant rum? Och barnrum då? Vad ska han få för tapet? Hjälp mig nu!

Och ni - det är fredag idag. Veckans bästa dag! Och vi väntar väldigt, väldigt älskade middagsgäster! Kan bara bli bra det här!

Önskar er alla en underbar fredag!

8 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Jag skulle nog inte kliva upp alls från sängen.
Jo om Leila bjöd på något gott. Dä skulle jag masa mig ur ;-)

Tapeter.....Sandbergs barntapeter är fina.. Det är också fint med storadjur som man klistrar på. Jag har sett allt från elefanter till Giraffer. Kommer bara inte ihåg varifrån. Googla, det är alltid bra.

Sahra sa...

Hur gammal är han? Han är ganska liten va? Då passar det ju med barntapet. När vi gjorde killarnas rum här i huset var de något äldre. 7 o 5 och då valde vi en rutig från Sandberg. Väldigt snyggt. Jag är lite svag för intrades tapeter också. De har barnkollektion
Jag såg hos House of Philia en väldigt snygg toile-tapet. Hon sitter vid sitt skrivbord och har den i bakgrunden. Mycket snyggt.

Helena Helberg sa...

Åh jag önskar DIG en fin dag! Har så dåligt samvete att jag inte hinner med "blogglivet" som förut, men jag är inne hos dig och kikar när jag hinner!
Angående tapeter har jag själv tänkt en tapet från sandbergs i sonens rum (han är 3 år) en tapet som heter Ferdinand. I tjejens rum har jag massor av förslag, pip studio, Midbec collection och en från Boråstapeter - Bohème (cirklar i rosa och turkos)
Spännande att se hur ni gör! Vi håller på (i halvfart) med barnens rum nu! KRAM!

Jess sa...

Vilken underbar blandning av lantligt, nytt och gammalt!

Det låter som en bra idé att gästrummet går i blått, en skön färg i ett sovrum tycker jag.

Ha en fin helg! Kram

Vintage House sa...

Hej
vi har flyttat ihop våra killar till ett stort rum de lekte bara i Tristans rum ändå, där inne har vi en stjärntapet i beige och panel på väggarna..
Elvis rum innan målade jag vitt för att sedan klicka till med massa färg på detaljer istället i Tristans rum målade jag stjärnor i olika storlekar i rött som en fondvägg...
Vi har en blåvit randig tapet i vårt sovrum och jag är lite trött på den men kanske för att det aldrig har blivit ordning i vårt sovrum ett projekt att ta tag i längre fram
ha en kanonhelg!
kram
sandra

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Men vilka skojiga projekt du tar dig för. Att välja tapeter är inte helt lätt då det finns såååå många fina.
Gillar det blå/vita lite svala temat.
Tänkte direkt på detta gästrum när jag såg bilden... http://jennyshemochharmoni.blogspot.com/search/label/G%C3%A4strum

Mysiga kramar
Jeanette

Pernilla sa...

Barnkultur är det roligaste att inreda! När vi gjorde iordning kaspers rum för några år sen valde vi tapeter från Midbecs keek-a- bo kollektion. Superfina!

Elina sa...

Åhh vad härligt att få göra om. Vi ska tapetsera barnens sovrum i nya lägenheten och efter ett besök på måleributiken i Alvik så fastnade vi för Midbecs barnkollektion Jimbo. gör ett bildsök på google.
Eftersom våra barn sover i våningssäng så kommer vi ha olika tapeter på de olika våningarna. Och bara en vägg ska vara tapetserad. Hoppas det blir bra. Lycka till med tapetval.
Stor kram