måndag 16 januari 2012

Istället för att sova



Det började när jag var gravid. Vaknade ofta i vargtimmen på nätterna och kunde inte somna om. Klarvaken, och orolig. Som en varg som vill ut och yla mot månen. 
Det var då mitt beroende började. Det var då jag blev obsessed! Det var då jag började knarka auktionssajter via min Iphone. 
Som en addict låg jag och sökte. Sökte och hittade. Hittade och klickade. Många långa nätter.
Och sen var jag liksom fast. Och som med alla beroenden så är det svårt att låta bli. Fingrarna liksom styr sig själva och plockar upp telefonen. Som i trans smeker de displayen i jakt på nästa fynd.

Och fortfarande ligger jag i min säng, gömd under täcket för att mannen inte ska se vad jag gör. Och eftersom man sent på kvällen eller mitt i natten inte är så klar i huvudet som man borde så vet man inte alltid vad man gör. Man glömmer till och med bort vad man gör. Nästa morgon är det dimmigt och som i en dröm. Hände det eller hände det inte? Japp, precis som en missbrukare.
Sen kan det gå någon dag eller flera, och helt plötsligt trillar ett mail in om att man (i bästa fall) har förlorat en budgivning. Men gisses tänker man då? Vad har jag nu budat på? Och så tittar man och den där sucken när man andas ut hörs tvärs över sjön. För vad skulle man med en gammal servis på 250 delar till? Eller HUR skulle man egentligen fått hem det där gigantiska skåpet i barockstil? Och barockstil? Varför då?

Men ibland. Ibland då glimtar det till. Då trillar det ner ett mail och man blir glad och lite lycklig. Som igår kväll. När jag satt och läste alla era härliga bloggar. Då damp det ner ett mail mitt framför ögonen på mig. Du har vunnit budgivningen. Håller andan och tittar efter. Andas ut! Ett bedårande litet bord. Tack gode gud. Tack för att jag slapp barockskåpet och servisen, och silverkannorna och statyerna. Äntligen något jag faktiskt vill ha. Ibland överraskar jag till och med mig själv.

Ifall ni vill dela ett beroende: http://www.bukowskismarket.com/ finns även som Iphone app

19 kommentarer:

Sahra sa...

Vi har en hel del gemensamt verkar det som. Bukowskimarket tex. supernice bord

Vintage House sa...

Hej
så vackert bord du vann lätt att bli beroende.....
ha en fin dag
kram
sandra

Amileaks sa...

wow! underbart!

Vad fick du ge för det? Eller sånt avslöjar man kanske inte? Som att fråga en kvinna om hennes ålder?
kram a

Unknown sa...

ooo så fint.
det kommer det bli mycket av tror jag.

Mamma C sa...

Det var ett vackertbord du fick hem.
Kram Mamma C

Elina sa...

Vilket gulligt. Kommer passa bra hemma hos dig (med tanke på vad jag sett på bilderna). Jag kommer garanterat fixa appen :)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Super fint! Ibland har man tur:)! Karm!

Lilla Majken sa...

Det är klart att du skulle ha det bordet!

Ha en fin kväll. Kram Therese

Titta in hos Thess sa...

Du är ju inte klok ha ha =)
Men en herrans tur att du fick bordet,jätte fint!!!!
Ha en skön kväll,och ge f#n att ta med dig mobilen i sängen det kan bli dyrt,ha ha =)

Kramar Thess

P.S men om du hittar ett litet gammalt skrivbord kan du hojta till
;)

Bromans Bravader sa...

Söta ni! Blir så glad när ni hejar på mig!! Nu kommer jag aldrig sluta, lägger bara upp det här och får eran bekräftelse... sen är man i hamn =)

Sarah - japp, tror vi har mycket gemensamt av vad jag läst hos dig!
Ami - Jag gav 1300 för det. Men sen insåg jag att det finns i Göteborg, så jag måste betala frakt hit till Sthlm... inte lika bra längre...

Bromans Bravader sa...

Och Thess - ska hålla utkik åt dig =)

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Vilket sagolikt vackert bord! Ett bra köp tycker jag.
Låter som att jag inte ska ladda ner en sån app för det finns nog en viss risk att jag också skulle bli lätt beroende.

Tänk vad skoj det är ändå med alla bloggisars olika crawings. Du ligger och budar på auktionsfynd, Emma med sin Walla thing och jag med min svaghet för hjärtan, hi hi.

Krameli kram
Jeanette

Tindy sa...

nu du..har du fått mitt hooked på auktionerna:) Åhh vad jag hittade..snart vankas min födelsedag..och vad skådade jag om inte en antik ring..bara sådär..Ditt fel:))) kram kram raraste:)

Tindy sa...

mitt hooked= MIG hooked....

curlingmamman sa...

Lätt att bli beroende! Superfint bord!

Thiel sa...

Jag avundas ditt lilla fina bord. Själv fick jag just ett mail i morse om att jag vunnit budgivningen på en gigantisk rosa barock sammetssoffa! Det är sant och jag har ont i magen. För det första: jag nog inte ha soffan, för det andra: hur ska jag tala om det för Tomas (som garanterat inte kommer att vilja ha soffan)? och för det tredje: hur ska vi få hem den?
Kram, Lisa

Hildas hem - Sofia sa...

Haha, gud vad söt du är. Jag fick en bild i huvudet hur då låg där under täcket och budade i hemlighet - likt ett barn med ficklampa och serietidning ;)

Jag kan verkligen känna igen mig ... kanske inte att jag ligger under täcket och budar men jag kan sitta sent på kvällen och buda på saker som jag dagen efter knappt minns :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

MrsSunshine sa...

Här har du en friend;-) För mig är det mest Lauritz...Och jag vet, frakten är oftast det knivigaste! Tips Posten eller Bussgods är de billigaste:-)

kram på dig!

MK Photography sa...

Så fint! Bra köp :-)
Själv förlorade jag just budgivning på ett slagbord från 1800-talet...

Kram!