tisdag 31 januari 2012

Äntligen tillbaka


God dag onsdag,
Har ni lagt märke till att det är tillbaka. Ljuset alltså. Nu har jag tänkt på det två dagar på raken. När jag åkte till jobbet i morse, samma tid som alltid så var det fortfarande ljust ute. Och det känns som om eftermiddagarna också är ljusare och härligare nu än för bara några dagar sedan. Tänk vad mycket piggare och gladare man känner sig på en gång. Nu längtar jag efter att vakna på morgonen till ett skirt morgonljus som silar in genom fönstret. Åh så härligt!

Det lilla bordet har just nu fått ta plats i vårt "andra" vardagsrum, eller TV rum kanske det heter. För tillfället passar det bra där, men om det är där det sedan kommer att få sin plats, det får vi se. Det beror väl lite på vad som mer trillar in efter de nattliga Bukowskis äventyren. Vem vet! För tillfället tror jag i varje fall att det inte ligger något i piplinen där och väntar... 
Och har ni sett vad som står på det lilla bordet. En kreativ idé av min fyraåriga dotter. Vass som vi plockade  när vi gick på isen och som vi tog in och satte i en vas. Det var väl en fin idé. Hon måste brås på mig!

12 kommentarer:

Sahra sa...

Vilket sött litet bord. Älskar gamla nätta möbler.

Mina små advokater - jag gillar framförallt deras 'kontakta oss öga mot öga'. Jag får lite mafiosovibbar av det. Haha

Och ljuset - vi har några lampor som är på timer och det märks tydligt att det är ljusare ute es de slår på när jag eg inte tycker att det är nödvändigt. Jag går och slår om dem till senare o senare varje vecka nu. Lovely

Coolaannna sa...

Jösses, sicken trevlig blogg jag hittade här tack vare Emmas "Att vara någons fru"!!

Visst är det härligt med ljuset. Saknar det som sjutton men tänkte när jag gick från jobbet idag att ; Jaa, nog är det ljusare :)

Kram Anna

Lilla Majken sa...

Jag satt precis och funderade vad det var i vasen. Det är underbart att ljuset är tillbaka igen och som du säger så har energin kommit tillbaka igen.

Kram Therese

Fru Sederblad sa...

Ja men visst är ljuset tillbaka ;-). Det gillar vi. Och så himla fint ni har det där hemma. Me like!

Vintage House sa...

ja det är skönt att ljuset är tillbaka:)
härliga bilder......
ha en mysig kväll
kram sandra

Paulina sa...

Heja ljuset!
Och hej på dig. Hittade också hit från "frun". Tror jag stannar kvar!
/Paukliina

Paulina sa...

ehh what? Paulina ska det ju vara

Helena Helberg sa...

Så fint ni gjort det (och tanken bakom gör det ännu finare!) Bordet är jättefint, älskar såna små bord!

Titta in hos Thess sa...

Jag kan bara hålla med dig,det är underbart att ljuset är på väg tillbaka.
Tänk vad komiskt....vi åkte till min mamma förra veckan och då såg jag en massa vass som växte i diket,och tänkte....undra om inte det där skulle vara fint att ha så i en vas......och det var det ju =)

Kram Thess

Mamma C sa...

Det är superhärligt att det sakta kommer tillbaka igen.
Kram Mamma C

Tina sa...

Jojomänsan har jag märkt det! Inte dumt med lite extra sol inte..
Så fint du har det, snyggt så in i vassen!
Mysigt med Kph, har en liten tanke på att sticka dit till helgen..

Kramen

MK Photography sa...

Åååh, så fint bordet blev!
Kram <3