lördag 21 januari 2012

Mjukstart


Lördagmorgon hemma och vi hasar fortfarande runt i pyjamas barnen och jag. Ibland är jag uppe tidigt, vill klä på mig, komma i ordning snabbt. Men ibland är det ju så skönt att bara få gå och dra. Sköna pyjamasbyxor, yllesockor och en mjuk kashmirtröja. Skönt! Barnen gillar också att slappa och har inte heller någon brådska med att få på sig kläder.
Team demolition kör tyvärr förfullt idag. Helt färdig av att jaga runt och förhindra en massaker av mitt hem. Tar en minut, tar en kaffe, stänger av öronen, blundar och låtsas att jag bor i ett hem som är med i ett inredningsreportage. Det här, det har sitt pris, men just nu är jag beredd att betala.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en skön start!

Titta in hos Thess sa...

Låter som en angenäm morgon hoppas att dagen har fortsatt lika mysigt och att "hulliganerna" inte har rivit hela kåken ha ha.
Nu drar jag på tjejfest!

Kram Thess

Tindy sa...

Oj, det där mjuka..jag kan fastan en hel dag i det om jag är ledig..helt utan att skämmas:))))) kram raraste:)

Gottegrisen sa...

Det är så skönt att mysa runt om man inte har något inplanerat! Jag har visst ff inte kommit ur mjukisbrallorna :o)

//Linda

Mamma C sa...

Finns inget bättr än att bara mysa ibland.
Kram Mamma C

Tina sa...

Ditt nagellack i förra inlägget liknar ett jag har, glömt namnet nu så här i all 'sörja'..
Det är riktigt skönt att dra runt i kallejamasen, som vi brukar säga. Men nu vill jag bara ha ordning igen, ha tillbaka livet som det brukar vara..

KRAM på dig min fina vän

curlingmamman sa...

Underbar start på morgonen kram

Vardaxlyx sa...

HALLO HALLO söta du!! Du har något att hämta hos lilla mig ;-)
Kramkram