onsdag 25 januari 2012

Midvintermorgon

 Måste säga att det är lite mysigt att åka iväg till jobbet tidigt på morgonen när snön gnistrar vit utanför. Dagen börjar just gry och ljuset kommer och lägger sina ännu så små och spröda strålar in bland trädtopparna. Himlen är sådär blå som den bara är på vintern, just vid solnedgång eller soluppgång. Den blå timmen brukar jag kalla den.
 Midvinterljuset.
Förra året när jag var hemma njöt jag till fullo av de där få minutrarna på eftermiddagen då snön och himlen gav det där magiska ljuset. Några få minuter som jag försökte fånga. Där satt vi, jag och lilla O, lilla e och Stora E. Ofta tätt ihop, uppkrupna i soffan och blickade ut över sjön. Stilla och nästan andaktsfullt satt vi där och betraktade. Allt var stilla, nästan som i en tavla.
Jag minns och saknar det lite grann.

Idag har jag ont i halsen och känner mig allmänt hängig. Ingen träning här inte, bara mycket jobb!
Hoppas i varje fall att NI får en fin onsdag!
Barn och man har byggt en liten snögubbe

10 kommentarer:

Sahra sa...

Vilket tjusigt vinterarrangemang.

Vintage House sa...

Men fy vännen inte roligt att du inte känner dig på G.
Visst är det vackert med det blå ljuset jag njuter oxå.....
Tänkte höra hur du får till de grå utsuddade hörnen på bilderna ???
kram och krya på dig
sandra

Tina sa...

Jag har varit helt däckad av huvudvärk och snor ett par dagar, håller tummarna på att du klarar dig..
Gullig snögubbe!
Tack för det braiga tipset, tror faktiskt att jag gör en sådan 'tvättkorg', av säcken!

KRAM

Titta in hos Thess sa...

Vackra ord och tankar.
Och en rackarn´s snygg snögubbe
dom har gjort =)
Hoppas att du inte blir sämre bara,du får krypa upp i soffan med filt och té och be gubben ta hand om dig lite =)
Såg i förra inlägget att du fixade det där med"färgade fält"
i photoscape,fint ju =)
Ha nu en skön kväll.

Kram Thess

Att vara någons fru sa...

Hoppas du slipper vara sjuk :(

Mrs Sunshine sa...

Visst är det fint nu när vi faktiskt har liite snö iallafall.
Hoppas du slipper bli sjuk. Överdosera med KanJang, det brukar funka.

KRAM

Jenny sa...

Vilken söt snögubbe! :)

Krya på dig!

Kraam Jenny

Mamma C sa...

Vilken fin liten gubbe dom gjort. Krya på dig nu.
Kram Mamma C

Tindy sa...

Åhh jag måste ha gett dig huvudbry..jag , mitt yrväder, skrev ju fel kommentar till dig..F´låt:)) men var så uppe i mina försvunna paket att du blev den drabbade när minnet ..dog:)) kram rara:)))

Nilla Q sa...

Vilka underbara vinterbilder!

Ha en bra dag!

Kram Pernilla