tisdag 3 januari 2012

Förnyelse

Underbart golv från Marrakech design hemma hos vännerna Lotta och Jonas, ett golv som gärna skulle få flytta in hos mig och förnya mitt hem. Samt välgörare som gör torra vinterhänder som nya. Nyårsgåva från vänner.

Om en vecka mina vänner. Om en vecka sitter jag på på kontoret för andra dagen i rad. Andra dagen jag jobbar på nästan ett år och tre månader. Det känns lite konstigt att det är så min vardag ska se ut. Inget mer hänga runt hemma med en liten pojke. Inget mer ta dagen som den kommer. Inget mer fika med trevliga mammor. Inget mer softa i soffan med en tidning när lillen sover. 
Men även, inget mer åka runt som en taxi dagarna i ända. Inget mer planera veckans alla maträtter och handla därefter. Inget mer avstyra slagsmål gång på gång. Inget mer inte kunna sitta en minut eftersom någon pockar på ens uppmärksamhet konstant. Inget mer aktivera tre barn i olika faser för att dagen ska gå ihop.
Som ni förstår är det kluvna känslor. Visst ska det bli kul och roligt att gå tillbaka till jobbet. Skönt att få vara någon annan än "bara" mamma, men även lite tomt och konstigt. Har ju varit så nära mina barn nu under så lång tid. En fin tid allt som allt, och nog kommer jag att sakna det lite. Men det blir nog bra ändå!

12 kommentarer:

Titta in hos Thess sa...

Godkväll stugan!!
Jag förstår precis din käsla,skönt att inte "bara" vara mammag men samtidigt inse att man kanska aldrig mera får vara hemma med sina barn på det sättet.
Och på tal om barn så var ditt förra inlägg såå fint.
Det där golvet skulle gärna få flytta in till mig oxå...pronto =)

Kram Thess

Vintage House sa...

Hej
Det kaklet har jag i en del i köket....
Kan tänka mig att det känns kluvet, jag hade många tankar när jag började jobba efter 3 år.....
ta hand om dig
kram
sandra

A House With A View sa...

Förstår heeeelt dina kluvna känslor inför detta!!!! Minns mycket väl när jag själv skulle tillbaka till jobbet efter barnledigheten, började aaaaalldeles för tidigt och funderade kort därpå varför i hela friden jag hade haft så bråttom!!??

Gah, det där golvet är to die for!!! Just Love It!! Och just i den färgen också - kanonfint!!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

MrsSunshine sa...

Åh, det där kaklet...bodde med det i badrummet på en skånelänga i somras, fantastiskt!

Vet precis hur du känner dig. Det ÄR speciellt att få vara hemma med barnen, den tiden kommer ju inte tillbaka...

Kram!

ps. skulle vara jättekul om du dyker upp i morgon?!

Vardaxlyx sa...

Jag äslakr golvet hihi hade gärna velat haft den i svar/vit. Vi ska nämligen lägga ett vitt golv till våren och vi ska lägga klinkers i hallen och dä hae jag velat ha dem men i svart/vit!
Kramkram

Helena Helberg sa...

Förstår dina blandade känslor precis! :)
Golvet ligger väldigt högt upp på min önskelista, sååå vackert!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Å vad jag känner igen den känslan!
Och. Det kommer bli bra.
Stor kram!
Du tar fantastiskt fina bilder.

Amileaks sa...

Har skummat igenom din blogg och vi kan väl säga att jag gärna ser att du adopterar mig så jag kan flytta in hos er:)

//Ami

Mitt skabbiga chica hus sa...

Det kommer att bli så bra, men jag känner igen känslan.
Du tar väldigt vackra bilder tjejen!
Kram Mia

Hedvigochjag.se sa...

Vet inte om det är positivt men efter någon vecka så är man inne i det igen. Jag börjar jobba om 2 månader igen. Det är precis som semesterångest!

God fortsättning

Att vara någons fru sa...

Marrakech har de absolut vackraste golven.

Lilla Majken sa...

Förstår precis din känsla med barnen. Tänk om det går att hitta en lagom kombination av båda världarna, men det är lättare sagt än gjort.

Kramar Therese