fredag 6 januari 2012

Bloggkärlek



Bild *

Jag har fått en "Blogg Award". En utmärkelse som uppmärksammar fina, inspirerande bloggar, inte bara de bloggar med tusentals läsare, utan även de lite mindre. Min utmärkelse fick jag av Jeanette med fina bloggen Mitt Lyckliga Lantliv.


Liebster är ett tyskt ord som betyder "käraste" och utnämningen ges bara till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter.
När man får denna utmärkelse gör man följande:

*  Tackar den som givit utmärkelsen och länkar. Tack bästa Jeanette
* Skriver ner fem bloggar som awarden ska lämnas vidare till, och meddelar detta med en kommentar hos dem.
* Till sist hoppas man att de utvalda vill lämna utmärkelsen vidare. 


Nu har jag funderat ett tag på vilka bloggar jag vill nominera. Det är svårt, ni är ju så många med finfina bloggar jag följer. Svårt också att veta det där med storleken, har ju inte så stor koll på hur många läsare ni har, men jag har tolkat "följare/prenumeranter" såsom personer som följer via Bloglovin eller som följare på bloggen. Mina val grundar sig sedan på bloggar som jag känner lite extra för. Ni som funnits där "länge" för mig. Som hjälpt mig med olika saker, alltifrån tekniskt till ren inspiration, eller helt enkelt bara med fina söta hälsningar!

Lilla U - För att du är du, och dina smycken är underbara
My Lovely Days - Inspirerande blogg och härlig tjej som hjälpt mig lite ibland
Helena Helberg - En av de första som kommenterade här inne, betyder lite extra
The Photocopy - Fantastiska foton
Titta in hos Thess - Härlig tjej med härlig blogg där det ständigt finns något nytt
Mrs Sunshine - Vackra bilder men framför allt maten

Ja, som ni märkte blev det sex stycken, men det gick liksom inte att välja. Så jag tar mig den friheten...

Ni är fantastiska!!

Bild *


9 kommentarer:

Helena Helberg sa...

Wow, vilken fin start på morgonen! Jag tackar och bugar! Jag ska göra ett tappert försöka att lämna utmärkelsen vidare idag!
Ha en fantastisk dag, här skiner solen och kaffet står färdigt och doftar gott i hela huset!

Amileaks sa...

Grattis!

Bra med bloggtips för oss som är nya i den här världen:) Att bara gå in på topplistor och leta efter bra läsning är inte lika tillfredsställande.
/Ami

Titta in hos Thess sa...

Men tack kära du för min award!!!
Vad glad jag blir =)känner mig verkligen hedrad.
Nu är det bara ett problem,jag har inte lärt mig en hur man länkar,men nu måste jag lära mig verkar det som =).
Här ska jag i väg till jobbet om en stund,ska bara ta hand om en tjurig unge först.

Kram Thess

Unknown sa...

jannike.
vilka fina ord! {kram}
blir väldigt, väldigt glad ... tack!

The Photocopy sa...

Nämen åh, TACK fina du - du anar inte hur glad jag blir!! Ska lämna vidare så fort jag hinner... :)

Kram
Malin

Sahra sa...

Fick också en award här om dagen, men har inte skickat vidare ännu. Det finns ju så många man vill nominera.

MrsSunshine sa...

Tusen tusen tack, vad roligt! Ska ta mig an den stora uppgiften first thing i morgon:-)

kram!

Tindy sa...

Du är rätt så fantastisk själv:) Jag gillar din positivitet och kloka ord:) jajemensan som jag säger på skånska:) kram kram:)

Sunnanvind sa...

Grattis till awarden! Det var du verkligen värd. Nu ska jag kika in på bloggarna du tipsar om, alltid roligt att upptäcka nya!

Kram Carina