torsdag 26 januari 2012

Rent och fint


Tänk ändå vad skönt det är när det är städat och rent hemma. Här lever vi ju ofta i ett mindre kaos i och med att "Team Demolition" drar fram som en större orkan och orsakar förödelse var man än vänder blicken.
Torsdagseftermiddagar däremot brukar vara undantaget som bekräftar regeln. På torsdagar har vi städhjälp och utrymmer huset för att städning ska få ske i lugn och ro. Att öppna dörren där på eftermiddagen, känna hur hela huset doftar rent och blicka ut över "tomma" ytor är ren lycka.

Men det gäller att njuta av stunden för underbart är kort. Redan samma kväll kommer man att undra igen när huset senast blev städat.


12 kommentarer:

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Vilken härlig lyx!
Skulle behöva städa här också men det får bli imorgon istället då kanske min rygg mår lite bättre.

Kram på dig!
Jeanette

Sahra sa...

Jag saknar den lyxen. Vi har haft städhjälp, men mannen tycker att när jag ändå är hemma så kan jag också städa. När jag börjar protestera kontrar han med att det ör ju jättebra es jag får lite fikapengar då. Eeeeh. Det har han ju rätt i.

Vintage House sa...

Hej
så underbart med ett rent hem fast som du säger det dröjer inte länge förrän det är kaos igen, men man vet att det är rent i alla fall...
kram
sandra

a piece of happiness sa...

Åh som jag saknar det. Vi hade den lyxen att ha städhjälp. Men det fungerade inte särskilt bra och nu står vi där i ......# för att vi inte har hittat någon ny.

Mamma C sa...

Det där lät helt makalöst skönt.
Kram Mamma C

Titta in hos Thess sa...

Det där med städhjälp låter alldeles förträfligt smart,måste vara jätte skönt.
Hoppas du har en skön kväll i ditt nystädade fina hem.

Kram Thess

A House With A View sa...

Måste vara heeeelt underbart med städhjälp!!! Det har jag funderat över många gånger men inte kommit till skott ännu... Ser att du har "mina" kommande fåtöljer, fniss. Jag vill ju ha sådana!! Har själva soffan men fåtöljerna fattas:)))

Önskar dig en finfin helg!

Kraaaaaaaaaaaam aka

Hildas hem - Sofia sa...

Det är verkligen en underbar känsla när det är nystädat. Det känns så lyxigt :)

Jag önskar dig en härlig fredag!
Kram Sofia

Bloggande 4barnsmamma sa...

Lyx!
Men som sagt, underbart är kort:)
Kram!

Jess sa...

Det är så fint med halvmånebord!

Jag har också torsdagar som städdag, det är inget jag vill pyssla med på helgen! Däremot har jag bara 34 kvm att städa så än så länge behövs ingen städhjälp :)

Pernilla sa...

Ja. Ljuvliga dagar när RUT varit på besök. Komma hem. Lukta grumme grönsåpa. Men - det är en onödig lyx när man snålar för att spara föräldradagar. Så just nu pausar vi städningen. Men Å. Annars är det fint...

Livet de la crème sa...

Varannan fredag njuter jag också av ett spotless hem. En lisa för själen att känna doften av rent och att slippa snava på leksaker som är spridda över golvet. Men som sagt, underbart är kort :)