måndag 1 oktober 2012

Regn hos mig

  Bild *
Ja vad ska man säga. Måndag och regnet det bara öser ner. Det är helt enkelt en sådan där riktigt otäck höst vardag. En vardag på alla sätt och vis, utan den där touchen av något extra eller endaste liten solglimt.

Jag har ännu en intensiv och hektisk vecka framför mig och jag kan inte mer än att blicka framåt och hoppas att jag tar mig levande och välmående även ur denna vecka. Det kommer jag såklart att göra, jag landar för det mesta på fötterna men just nu känns det jobbigt att behöva "hoppa" hela tiden. Det tär på krafterna det där, att hoppa.

Men jag biter ihop, intalar mig själv att snart är jag igenom och kör pannbenet mot väggen med fortsatt kraft. Är det något jag är bra på så är det just det här. 
Att övervinna och att vinna!

10 kommentarer:

Casa of Mia sa...

När tisdagen kommer brukar allt kännas lite lättare, stor kran

Linda sa...

Såg att du hade armbandet på dig som du vann hos mig. Kul att det kommer till användning. :)

Låter som att du har en jobbig vecka framför dig. Skickar massor med "kom igen och kämpa" kramar.
/Linda

Lena - gott för själen sa...

Var rädd om dig bara!

Kram Lena

kattiiiiss sa...

Hoppas att solen snart tittar fram!

Maj sa...

Fantastiskt foto! //M

Sahra sa...

Har otroligt stressigt just nu och det blir inte mindre stressigt av att jag inte jobbar heltid. Jag känner hela tiden att jag missar något viktigt på em. Men det är kul. Jag vill inte ha det så mycket annorlunda.
Låter hellyckat med kräftskivan. Vi har party på lördag, men det blir inte kräftor utan mer åt det italienska hållet. Massor av vin, ostar, charkuterier, fläskfile, potatisklyftor, sallad åsså mera vin. Skratt, singstar, lekar eller vad vi nu känner för.
Kram och hoppas veckan blir ok trots att den är fulltjokad

Mittgodastefinaste sa...

Håller med! Idag var det måndag med stooort M. Mer än vanligt på nåt sätt! Men apråpå din fråga hos mig, det är jättelätt att göra Moules Frites, tar bara lite längre tid än man tror att kolla alla musslorna! Kram Jenny

Paulina sa...

heja heja! Du fixar det.
Kram

Beautifulosophy sa...

Take care!! Kram Caroline

Annika sa...

Hoppas att du får en bra vecka. Kan du inte vid ngt tillfälle berätta mer om vad du jobbar med. Det verkar vara spännande!!
Kram Annika