torsdag 11 oktober 2012

Tända ljus


Tända ljus i mitt hus och oj vad mörkt det är ute. Hösten har verkligen, verkligen kommit på allvar. På sommaren tänder jag knappt ett stearinljus över huvud taget men under den här årstiden och måååånga månader framöver går det åt ett antal ljus varje kväll här hemma.
Mysigt att kura ihop sig inomhus med levande ljus, något bra att läsa eller titta på och något smaskigt att äta. Och det är väl just nu man ska "äta upp sig" så man klarar den stränga vintern. Eller? Jag kör på det och tar en chokladbit till.


Ännu mer inslag av naturen här hemma. Små minipumpor och jo, snart är det faktiskt Halloween. Skulle vilja gå på en riktig maskeradbal någon gång, en sådan där riktig med masker och lite mystik. Men här är det nog bara barnen som kommer att klä ut sig i vanlig ordning.

Nu är det dags för mig att hoppa in i duschen och tvätta håret och sen packa ihop en liten väska. Tidigt i morgon bär det av till London och allt jag kan fixa nu ikväll som gör att jag får sova lite, lite längre imorgon är bra.
Vi hörs imorgon helt enkelt!

9 kommentarer:

Weronica - Living by W/Days and Weekends sa...

Fina bilder! Och London - dit längtar jag. Trevlig resa!

Beautifulosophy sa...

Jag är lite avis på dig som skall till London, igen!! Hoppas du får lite mer tid att njuta av världens underbaraste stad denna gång! kram Caroline

Helenas enkla vardag sa...

Fina bilder! Ja visst är det mysigt med ljus på hösten! Ha så kul i london!
Kram Helena

Lena - gott för själen sa...

Det är så mysigt med tända ljus. Brukar faktiskt köra med det en hel del även sommartid.

Ha en trevlig resa.

Kram Lena

Paulina sa...

Höstmys! så härligt. Och en londonresa låter inte heller så dumt. Men men, jag kanske kan unna mig en sovmorgon istället. Nån dag.. ;)
Kram

Lina sa...

Mys! Och London. Det är jag typ sugnast i världen på. Får jag följa med..?

Charlie sa ... sa...

Å, höstfint och mysigt!

Trevlig resa till London

Kram
Lotta

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Ahaaa, det är därför jag är så godissugen. Jag ska lägga på mig så jag inte fryser i vinter, hi hi! :)

Får önska en trevlig Londonresa och jag håller tummarna att du slipper regnet.

Kram & Trevlig helg!

Heléne - mitt så kallade liv sa...

Jaa, bra strategi. Jag ska också äta choklad så att jag klarar vintern :-D

Kram