torsdag 4 oktober 2012

Mullen och Kanelbullen


Kärt barn har många namn, eller hur! Min lille, lille fine kille har smeknamn både till höger och vänster och när han är sådär mysig och kramig och gosig, som han ju nästan jämt är så heter han Mullen. Lite knasigt, ja visst, men det passar en liten knubbig snart tvååring som ger sin mamma blöta pussar.
Min Mulle helt enkelt.

Och jag fick precis veta att det är Kanelbullens dag idag. Ska ni äta några smaskiga bullar? För min del blir det nog en under eftermiddagen. Älskar kanelbullar men äter det faktiskt inte så jätteofta, så idag ska jag passa på.

Nej nu kör vi igång den här torsdagen som faktiskt är röd!
Lite kul ändå, för mitt inlägg om blå tisdag väckte en hel del åsikter och kommentarer från er. Några av er kategoriserar in veckans dagar i färger, precis som jag, medan några andra av er smålog lite och hade aldrig hört talas om något så konstigt som att veckodagarna har egna färger. Förstod också att ni ville veta färgerna på de andra dagarna så varsågoda, veckans färger enligt Bromans Bravader är:

Måndag - Gul
Tisdag - Blå
Onsdag - Gul
Torsdag - Röd (men lite åt det vinröda)
Fredag - Grön
Lördag - Blå
Söndag - Röd

Japp, så får ni själva analysera vad det betyder, vem vet, det kanske har djupare betydelser än vad jag tror?

Ha en helt underbar dag och ät riktigt många kanelbullar nu!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så söt!

Anonym sa...

Så söt!

Gunilla sa...

Ge mullen den största bullen :)

Annika sa...

Även jag ser dagar i färger och även månader och namn.
Det kallas synestesi och är ett sk supersinne. Jag hörde en hel dokumentär om det på Kropp och själ på p1. Jag har alltid gjort det och trott att alla gör det.
Min vecka är
Måndag: Brun
Tisdag: Blå
Onsdag: Ljusgult
Torsdag: Brandgult
Fredag: Blå/Turkos
Lördag: Rött
Söndag Svart.

Jannike: Svart
Broman: Brunt.

Sådärja