söndag 14 oktober 2012

Söndagspyssel



Pyssel i trädgården har stått på schemat mellan regnskurarna idag. Vintern närmar sig med stormsteg, den första frostnatten kommer snart vara här och det är dags att plocka undan och göra fint i trädgården. Har plockat undan alla krukor tagit in lite blommor och sånt som inte kommer att överleva ute så mycket längre.
När jag plockade in en massa saker i den lilla stugan på vår tomt som just nu används som förråd och vinterförvaring hittade jag bland bråten där inne ett gammalt älghorn.


Så nu under eftermiddagen har jag gjort rent hornet och håller som bäst på att flytta runt det till olika platser för att få en känsla av var det ska placeras. Just nu ligger det på det lilla svarta sidobordet vid soffan men där kommer det nog inte att bli långvarigt, tanken är att en bordslampa modell större ska pryda den platsen och skänka lite ljus vid soffan i vintermörkret.


Ja, så det är sånt  jag pysslar med en söndag som denna. Flyttar älghorn, stannar upp, tar mig om hakan, rynkar på ögonbrynen och funderar. Flyttar om, stannar upp, hummar, kliar mig i huvudet och sen börjar det om igen.
Men det känns ganska bra. Om placeringen av ett älghorn är det största man grubblar på en söndag är livet inte allt för illa just nu.
Precis som det ska vara en söndag i slutet av oktober alltså.
Precis så!

13 kommentarer:

Sahra sa...

Precis som det ska vara. Gillar renhornet. Bordet. Kuddarna. Mycket snyggt. Har du målat bordet själv?
Kram

HOUSE of ADELA sa...

Mycket, mycket snyggt! Tycker det ser fint ut med det på soffbordet men jag förstår om du vill ha en snygg lampa där med i vinter:)

Kramar!
Adela

Casa of Mia sa...

Verkligen snyggt, kul när man hittar saker i förrådet som man glömt bort, kram

Charlie sa ... sa...

Snyggt! Härligt att ha tid och pyssla.

Kram
Lotta

Clara ringqvist sa...

Så snäll du är!
Låter som en ganska mysig söndag!

Vuxenmamman sa...

Riktigt läcker inredningsdetalj. Skulle nog passa på många ställen i ditt vackra hem.

Låter som en härlig söndag i alla fall. Här har det regnat hela dagen så det trädgårdsjobbet vi skulle göra idag är skjutet på framtiden. Vi tog en rengöringsrunda i köket istället. Det var inte fel det heller.

Trevlig söndagkväll!

Lena - gott för själen sa...

Låter som en väldigt skön söndag.

Kram Lena

Titta in hos Thess sa...

Gillar älghornet jätte mycket !!!
Och som sagt har man inte mera att tänka på en Söndag så får man nog känna sig nöjd. :)
Ungefär samma status här hemma :)

Kram Thess

CreandoPhoto sa...

Vackert som tusan! Flytta runt, ja det är vardag här också :)

Kramar

Paulina sa...

Snyggt som attan. och ett kärt besvär att flytta runt på :)
Ha en bra vecka!
Kram

Frostrosor sa...

Låter som en fin älghorns-grubblar-söndag! Jag skulle nog genast fundera på om inte jag kunde hänga upp hornet och hänga mina fina halsband från den! :-)
Nästa helg står höstpyssel i trädgården uppskriven i almanackan!

Tina sa...

Mina älghorn ligger i tvättstugan, är nog dags att damma av dem..

Ha en bra dag!

Två Trappor sa...

Jag vill också hitta ett fint älghorn bland mitt bråte.. men den chansen är rätt minimal ;) Fint söndagspysslat hos dig. Kram Madeleine