onsdag 17 oktober 2012

Godis och film


Nej detta är inte pärlor som vi trär på tråd. Det här är mammans (läs min) lördagspresent till mina barn. En hel jättelåda med Jelly Beans i olika små fack som jag köpte på flygplatsen i lördags. I locket ser man dessutom exakt vilken smak på godisbönorna varje litet fack innehåller. 
Jätteroligt! 
Nu är det ju inte lördag idag, så lådan får snällt vänta till det blir lördag igen, även om den genererar små trånande barn och små fingrar som vill åt innehållet.  Men mamman är stenhård. 
Lördagar är enda godisdagen här i huset!

Igår överraskade jag dessutom mig själv med att vara om inte först, så i varje fall typ tvåa på bollen. Jag signade nämligen upp mig på Netflix! Har ni hört talas om det? 
Netflix är en tjänst där man får titta på så mycket film och TV serier man vill. Tjänsten lanserades i måndags och just nu är första månaden gratis. Läste dessutom att om man har ett Spotify premiumkonto så är det gratis fram till årsskiftet. 
Jag var snabb och gick med och vid en första överblick ser det ut som om det finns MYCKET att titta på. Både TV serier och filmer, samt mycket för barn. Är det inte kul är det ju bara att hoppa av. Lite så resonerar jag och hoppar på tåget längst fram den här gången.
Det bästa av allt är att du kan titta i pricip var och när som helst. Dator, smartphone, Ipad, etc.
Verkar lovande helt enkelt.

13 kommentarer:

Beautifulosophy sa...

Maken har signat upp oss på Netflix också...som han har väntat! Ochjag förstår varför! Kram

Linda sa...

Jag har inte hört talas om Netflix. Det låter intressant så det ska jag definitivt kolla upp.

Jag måste få fråga dig en sak. Jag funderar på att köpa stativ så att jag kan ta kort på mig själv. Vad har du för stativ? Jag är ju ganska lång, 173 cm, finns det några som är tillräckligt höga för att jag ska slippa backa jättelångt för att komma i helbild?
Kram Linda

HOUSE of ADELA sa...

Vad mysigt med den lådan med godis, kan tro att små fingrar vill dit och smaka;)) Hörde talas om Netflix häromdagen och jag funderar med på att signa upp mig;)

Kramar
Adela

Casa of Mia sa...

Åh jag älskar Jelly Beans, köpte så mycket när jag var i USA i somras kram

Queen of Kammebornia sa...

Det låter spännande med netflix, ska kolla upp det. Vilka fina små jelly beans :)

Titta in hos Thess sa...

Net fix låter verkligen som något för mig =)
Sen kan jag ju tilläga att den där lådan hade varit tom här hemma innan lördag....och då är det inte Ella jag är orolig för ha ha ;)

Kram Thess

CreandoPhoto sa...

Netflix låter som spännande. Kanske ska kolla upp det....

Kramar

Johanna Stålros sa...

Vilken underbar- ser verkligen ut som en pärlask;) kram

MammaElva sa...

Åh, vilken fin present! Och netflix? Lät som min grej det!

Ha en fin kväll!!

dianasdrömmar sa...

Mums för Jelly beans kram Diana

Mittgodastefinaste sa...

Ja men nu blev man ju inte godissugen! Ljuvlig ask!

Kram Jenny

Heléne - mitt så kallade liv sa...

Oh yes, Netflix is the shit. You will enjoy it big time, promise!

Kram

Mamma C sa...

Såg reklamen idag som först när jag kollade tv. Får se om jag nappar på den, för jag gillar film. Godisbönorna ser myckt inbjudande ut.
Kram Mamma C