fredag 5 oktober 2012

Varva ner



Alltså jag kan bara säga såhär;  vilken sjukt jobbig vecka det har varit. Ni anar inte hur glad jag är över att helgen sakta kommer krypande. Jag vittrar ledighet och det gör mig alldeles matt och knäsvag och jag vill bara krypa upp i soffan, tända doftljus ta en kopp te och bara bara vara. 

Jag har varit mer på kontoret än hemma den här veckan och jag är fruktansvärt glad att inte alla veckor är så här, för då skulle jag inte orka. Jag lämnade kontoret strax före nio igår kväll och var där halv åtta i morse för ett möte, tiden mellan var jag hemma och drömde om jobb och powerpointpresentationer. Det händer ibland och det är då man inser att man jobbar lite för mycket. 
Men men, idag stack jag hem redan vid lunchtid för att sätta mig och avsluta veckan och jobbet här hemma, i lugn och ro. Stannade vid affären och som vanligt när man handlar hungrig smög sig både det ena och det andra ner i korgen. Det blir alltså mycket gott ikväll, mycket onyttig, så mycket kan jag säga. 
Men hey, det är fredag och den här kvällen har jag sett fram mot länge.

Här hemma råder nu lugnet innan stormen. Har ätit rester av min goda kantarellpaj tänt ett härligt ljus med doften "Pumkin Butter", riktig höstkänsla på den, och ska så småningom avsluta och rulla ner och hämta vildingarna. Sen drar fredagen igång på allvar och vi har fina vänner som kommer över och lagar mat till oss, så allt jag egentligen ska göra är att ta ett glas vi och njuta av att äntligen få några dagars ledigt! 

Fredag - because I'm worth it!

20 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Inte kul när man har så mycket att man nästan blir sjuk! Ta hand om dig och unna dig alla godheter ikväll!
Kram Helena

Tina sa...

En sådan där vecka har jag också haft men nu är den slut!

Ta hand om dig o trevlig helg

dianasdrömmar sa...

Stackare hoppas helgen går i lugnets tecken kram Diana

Linda sa...

Eller fredag - plötsligt händer det! :)

Önskar dig en trevlig fredag och njut nu ordentligt för det låter det som att du är väl värd.

Kram Linda

Sahra sa...

Min vecka har också varit galen. Eller jag ska säga de senaste två-tre. Och det lär fortsatta ett tag till. Men samtidigt. Jag får visa vad jag går för
Ha en skön helg

Life´s Silverlining and I sa...

Hoppas du får en bra helg! Skönt att vännerna lagar mat åt er:) kram Nilla

hemma hos lilla mej sa...

Ha nu en skön helg.Njut o mysa gå ner i varv.Härligt när vänner fixar maten.Älskar doftljus av alla förmer.Blev nyfiken på ditt .Vart hittar jag dom?Ha en skön och mysig fredag och en trevlig helg.Kramar Rita ♥

CreandoPhoto sa...

Åh, jag hoppas att du får en helg fylld av slapphet! Ta hand om dig!

Kramar vännen!

Lena - gott för själen sa...

Har också haft en rätt jobbig vecka. Och imorgon stort kalas, så på söndag kraschar jag i soffan. Men har varit ledig idag för att fixa. Så jag ska inte klaga.

Skönt för er att ni får middag ikväll. Och skön avkoppling!

Kram Lena

Mittgodastefinaste sa...

Har också stora förhoppningar om att samla energi den här helgen!

Hoppas att din blir super!

Ditt tips om barnskor kunde inte komma lägligare till mig, det finns inga fina! Ska klicka hem ett par till mellantjejen redan ikväll!

Kram kram

Sahra sa...

Måste fråga:
Surfar du på padda eller mac? Och var du inne hos mig vid sju på kvällen?
Very important. Det är allt jag kan säga just nu. För om det inte var du så tror jag att jag måste dö en smula
Kram

Anonym sa...

Många kramar<3

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Jo, härligt med helg och få tid för familj och vänner. Ibland tar jobbet ohälsosamt mycket tid. Fin helg! Kram

House number 11 sa...

Skönt med helg!
Njut!
Kram Jenny

Anna sa...

Vilken fin nya header du gjort! Hoppas du får en fin helg!

Annika sa...

Ta hand om dig och njut av helgen!

Sahra sa...

Trodde eg inte att det var du es det var en google sökning på Vardag med pi. Konsulten bor i Nacka och jag ser på iptrafiken att jag har haft några besök senaste dagarna från Nacka och att det är Safari som använts. Han fick sin mac i förrgår, så.....
Jag har ju skrivit mer om honom på Hemliga Pi, men jag misstänker att det är ganska uppenbart, för honom iallafall vem jag syftar på i inlägg efter inlägg. Vi sitter väldigt nära varandra och det är högst troligt att han snappat upp vad min sida heter. Måste ju vara seriös bloggare och även blogga dagtid ju.
Skönt att virusgrejen är borta. Var det instagram som hos Helene?

Hemma på Sjuan sa...

Var rädd om dig så det inte blir för mycket bara!!
Ha en lugn och härlig helg!
Kram Suss

Beautifulosophy sa...

Åh vad du är värd en härlig helg! Njuut! Kram

inge sa...

Lovely autumn pictures I almost feel I can smell the candle