söndag 30 september 2012

Dagen efter


Herrejisses vilken helkväll vi hade igår. Huset var fyllt till bredden av vuxna och barn, hundar och katter, stoj och stim, skratt och sorl. Faten dignade av kräftor, havskräftor, hummer och räkor och glasen var inte det minsta tomma och inte heller strupen.
En helt underbart härlig kväll i goda vänners lag och inte förrän vid tretiden i natt packade sista gänget ihop och lämnade kalaset. Alla vänner är boende här i byn så de fick en "skön" (?) promenad hem i höstnatten, och kanske var det precis vad som behövdes. Vad vet jag?

Själv vaknade jag trött och lite hm påverkad av gårdagens galej men med magmusklerna ömma efter skratt och rösten nästan hes efter alla intensiva och livliga diskussioner som fördes. Och diskuterades det gjordes det igår. Ett gäng på tio vuxna där precis alla har en åsikt... jo, det kan ju inte bli annat än väldigt intensiva och livliga diskussioner. 

Men att ligga på sofflocket och ta igen sig har det inte varit tal om. En resa tur och tur till Västerås fick jag lov att klämma in tillsammans med de äldsta små. Femårskalas hos kusinen går ju inte att missa så idag har vi mumsat tårta och försökt att hålla huvudvärken borta med hjälp av starkt kaffe. 

Och nu summerar jag helgen och går och lägger mig lite lyckligare än vanligt efter en helg med bara bra händelser och bara fina personer som berikat mitt liv.


9 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Det är så härligt med roliga fester/kalas med goda vänner. Efter varje gång brukar jag känna "varför gör vi inte det här oftare".

Ha en fortsatt härlig söndagskväll.

Kram Lena

Heléne - mitt så kallade liv sa...

Härligt! & fin dukning. Såklart.

Kram

HOUSE of ADELA sa...

Å så fiiiint! Allt du gör blir så bra:)

Kramar
Adela

Life´s Silverlining and I sa...

Låter som du haft det riktigt bra! Kram Nilla

Titta in hos Thess sa...

Låter som en riktigt bra helg :))))
Och då ska det kännas lite i huvudet ;).

Kram Thess

P.s Bordet var så fult med en massa faner som ramlat bort så jag hade i get annat val än att måla.
Sen passar det ju bättre med vitt hos mig,men hos fig hade det varit jäääätte fint i trä kan jag tänka mig.
Puss o godnatt

Vuxenmamman sa...

Så vackert du dukar upp till kalas. Underbart och inbjudande att sitta där.

Unknown sa...

Det är sådana helgen som gör det värt att leva & minnas ...
Härligt!!!!
Fin ny vecka till dig, u

dianasdrömmar sa...

Tänk vad det piggar upp när man har haft lite extra kul :) kram Diana

Anna sa...

Sånt fint du pyntat vid ljusen!

Önskar dig en fin vecka!