onsdag 3 oktober 2012

Time Out


Sådär ja!
Dagen snart till ända, alla "måsten" avklarade för idag, inklusive en konflikt med äldste sonen. Inte lätt alla gånger att få dem att förstå VARFÖR man tjatar och tjatar. Ibland är man helt enkelt världens elakaste mamma, men ack så härligt när man får bli sams igen och kramas och berätta hur mycket man älskar varandra. För det är ju det man gör. Älskar sina barn så vansinnigt mycket och vill inget hellre än att hjälpa dem till att växa upp till fina trevliga individer. Men det är inte alltid så lätt att förstå det som liten. Och det är inte alltid så lätt att vara mamma.

Nu tar jag en välförtjänt "Time out" i TV soffan. En stoooor god kopp Kusmi Te och något utan alltför mycket tankeverksamhet på TV. Ja, typ Dallas. 
Blir nog bra det här. 
Såg dessutom att Grey's börjar idag så det spelar jag in och tittar på efteråt. Helkväll med andra ord, men det har jag banne mig gjort mig förtjänt av.

9 kommentarer:

Lina sa...

Ja du, jag kan inte annat än känna igen mig i dina ord. Bråken med barnen tätnar i höstmörkret och tröttheten växer sig så stor. Har nyss målat naglar och orkar just inget mer. Kram till dig

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Nej det är absolut inte lätt att vara mamma. Brukar tänka på hur min mamma tjatade på mig och bland annat inte lät mig vara ute hur sent som helst.
NU fattar jag ju varför. :) Det är av kärlek vi måste få vara lite obekväma ibland, och våra barn kommer också förstå varför...om några år. ;)

Ha en tokmysig kväll!
Kram Jeanette

Mamma C sa...

Det är ju några år sedan man hade dessa bekymmer. Men visst kommer man ihåg det.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Mammor får tjata så är det de ska tjata! Min tjatar fortfarande på mig hi hi stor kram Sofia

HOUSE of ADELA sa...

Njut av kvällen fina! O ja om du visste vad man kan tjata på en 18 åring med...:))

Kramar
Adela

Unknown sa...

Desto skönare att mysa ner i soffan efter en sådan dag ... ;)

CreandoPhoto sa...

Mammajobb det där med tjat! Tids nog fattar de :)

Lena - gott för själen sa...

Det är bland det jobbigaste, att bli osams med sina barn, men ibland tvunget. Som sagt, "...växa upp till trevliga individer"

Ha en bra torsdag, vilken färg den nu har :-)

Kram Lena

Anonym sa...

Åhh jag ser inte fram emot när det kommer. Styrka till dig. FIn bild!
Ha en bra kanelbulldag!!
kram