lördag 27 oktober 2012

Gryning




Gryning, kanske den allra vackraste stunden på jorden. Det magiska ljuset och solen som sakta, sakta sprider sina gyllene strålar över det sovande landskapet. Det är så vackert så det gör ont.

Har man sett gryningsljuset vet man att det är precis som med en solnedgång. Ett endaste kort ögonblick och det gäller att fånga just den stunden innan den lika snabbt är förbi. I morse strålade ljuset in genom mina fönster och när jag tittade ut såg jag hela världen vakna och det är just i dessa ögonblick man börjar tro på änglar.

Den efterlängtade helgen har börjat. Jag packar en väska och beger mig iväg ut till Ingarö förmden årliga tjejhelgen med de finaste vännerna jag haft sedan barndomen.

Lördag, vackra lördag!

11 kommentarer:

Beautifulosophy sa...

Så vackert! Ha en underbar tjejhelg! De är de bästa helgerna! Kram

Tina sa...

Ljuset är så vackert nu, jag fick uppleva det värmländska i veckan och det var magiskt!

Trevlig helg!

Lena - gott för själen sa...

Så fantastiska bilder du bjuder på! De där stunderna är värda hur mycket som helst!

Ha en underbar helt med brudarna!

Kram Lena

Helenas enkla vardag sa...

Så vackert!
Ha en kul kväll med tjejerna!
Kram Helena

Unknown sa...

så vackert.

Maj sa...

Jättefina foto..sen är jag lite avis på din tjejhelg...jag har en handfull eller mer, vänner som jag haft sen ca 15 års åldern (blir länge nu)men det blir inte så ofta vi träffas för vi har flyttat åt olika håll under åren som gått, synd. Trevlig helg! //M

MammaElva sa...

Vilka bilder! Wow!!

Hajan sa...

Håll på så länge Ni kan,ha,ha vi
är över 80 nu visst det är trevligt.
Menn Gud så mycket roligt vi haft
så mycket vi åt,och så mycket vi drack.vi hade så himla kul,släpp aldrig det lilla vän.

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Mmmm...gryning..det är min favorit !!

Kraaam

Frostrosor sa...

Ljuvliga gryning, ljuvliga bilder! Hoppas du haft en fin tjejhelg!

Home2tiny sa...

Vilka underbara bilder, du har verkligen fångat ljuset. En härlig stund innan världen vaknar till liv. Kramisar Tina