tisdag 30 oktober 2012

Runt min handled

Armband Line by Maria, Ask Oscar & Clothilde

Armband Line by Maria, Läppglans Chanel, Bok Vee Speers/ The Birthday Party

Veckan är igång och oktober närmar sig sitt slut. En ny månad tar snart plats och höst byts ut mot vinter.
Jag tänder mina ljus och försöker att njuta trots att regnet piskar rutorna, det är ju trots allt lite mysigt med höst. Trädgården har förberetts för vinter, blommor är flyttade till mer skyddade platser och det som finns kvar där ute är anpassat efter årstiden.

När jag kikar bland mina smycken inser jag att det är tid att göra en rensning även där. Bort med det somriga, varma och pastelliga och fram med de dova och mörkare färgerna. Tyngre material och enklare design. Även runt mina handleder får naturen inspirera i år.

8 kommentarer:

Linda sa...

Tänkte bara tala om att jag köpte en Kors från en butik i Stockholm. Den var jättefin men jag tyckte den var för stor. Vill ha en som jag kan använda både till fint och till vardags. Letar med ljus och lykta efter den lilla modellen men den verkar omöjlig att få tag på här i Sverige.

Det finns så mycket fina armband. Också en sådan sak som kommer användas betydligt flitigare den dagen jag börjar jobba igen.

Önskar dig en trevlig kväll!
Kram Linda

MammaElva sa...

Oj vad mycket fint du har där!
Ja, till och med utseendet blir lite höstigare.. här har bland annat naglarna fått en mörkt röd ton :)

Ha en mysig kväll! kram

Lena - gott för själen sa...

Det där första armbandet var annorlunda och snyggt! Ja, de andra var också snygga, men jag dras till det lite annorlunda.

Kram Lena

Titta in hos Thess sa...

Jaa tänk jag tycker nästan att smycken är roligare än kläder =)
Och så här års är det nästan som om dom gör sig mer till rätta =)
hoppas att ni hade riktigt mysigt på bion i går.

Kram Thess

Anna/Rackarungar sa...

Fint. Och bilderna, så fina och nya headern, har jag kommenterat den? Blev ju Jättebra. Och grattis (igen!) till Lantliv.

Kram Anna

Malenami sa...

Sååå vackert!

Life´s Silverlining and I sa...

Fina armband! Har liknande som det översta, icon. Kram Nilla

vitadrömmarobusigabarn sa...

Så fint!
och vilken mysig blogg
kram Tina