måndag 29 oktober 2012

Det där med napp


 Tanken slog mig under helgen, att vi faktiskt har klarat oss väldigt bra än så länge vad gäller sjukdom och Vab. Inte en enda gång har mina barn varit dåliga och hemma. 
Eftersom jag skriver det här nu, kan jag ju vara rätt säker på att sjukdomarna kommer som ett brev på posten, så är det väl alltid? Man ska inte säga för mycket...
Men än så länge inga sjuka barn och det är jag såklart väldigt glad och tacksam för.


Dagis och skola är ju ofta ett ställe där bakterierna frodas och en och en annan bacill hakar på hem och smittar ner hela familjen. Lillebror får med sig nya sunda nappar med namn på till dagisvilan för att rätt napp ska hitta till rätt mun. Med flera barn och många nappar på en avdelning måste ju risken vara mindre att fel napp hamnar i  fel mun om  barnets namn står på nappen. Så resonerar jag och hoppas på en fortsatt sjukdomsfri höst/vinter.

De här napparna med namn har jag hittat hos Sundanappar.se. Dessa nappar är dessutom fria från skadliga ämnen och det känns ju också helt rätt.

Idag har jag en helt ledig dag och jag och storebror ska höstlovsmysa hela dagen. Bio står på önskelistan så förhoppningsvis kan vi klämma ner oss i en mörk biosalong och mumsa popcorn idag.

Bra start på veckan minsann!


9 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Jo rätt napp i rätt mun är nog att föredra, men jag tänker på att alla små kladdar ju varandra i ansiktet rätt så mycket. Pussas och kramas. Dina barn har en bättre motståndskraft helt enkelt.

Vi gick igenom någon förkylning i början men efter det var det inget alls. Tack o lov, lider med dem vars barn får den ena bacillen efter den andra.

Ta i trä nu ;-)

Hajan sa...

det där med bio känne jag till och med till.Vi var ju ofta barnvakt vid sådana lov.Då gick vi på bio
med våra barnbarn,som du skrev så var det ju poppcorn som gällde
nästan en hel hink.Men det värsta var att det skulle kissas, man höll ju på att slå ihjäl sig när man skulle gå im i raden igen efter kisspausen. roliga minnen
så här när man bliver påmind.

A House With A View sa...

Men gud vilken sööööötis:)))) Och vad både charmigt och praktiskt med namnet på nappen:)))

Önskar dig en superfin vecka!

Stööööörsta kraaaaaaamen aka

dianasdrömmar sa...

Låter som en perfekt start på veckan :) kram Diana

Annika sa...

Hoppas att det hjälper.
Spiggen har ingen napp alls och det trodde jag skulle bli vår räddning från sjukdomar i höst. Tjenamors på den. Men han kanske tuggar på annat på dagis. Vem vet.

Queen of Kammebornia sa...

Hoppas ni får må bra och ha det skönt. Kraaam!

Beautifulosophy sa...

Bra idé med namnnappen inför vår kommande dagisinskolning...dock tror jag det blir svårt att byta variant av napp...
Kram

CreandoPhoto sa...

Hoppas på bio. Det är riktigt höstmys tycker jag :)

Kramar

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

klokt tänk med nappen ..men små under tre år har generellt 6 infektioner på år ..och då ofta förlagda på vinterhalvåret...och enkel matematik ...*skrattar...innebär det en gång i månaden under ett halvår....;).

men håller tummarna för att ni inte tillhör snittet ..*skrattar..

kram och ha en mysdag på bion.

Pernilla på Piazzan