onsdag 22 januari 2014

Zombiemorgon


Det var segt att komma upp i morse. Två dagar av extremt hårt jobb med tolvtimmarspass på kontoret gjorde att jag kom hem som en variant av zombie igår kväll, däckade i soffan med min ost och mitt thé. Sov mig genom filmen som mannen satt på och sedan förflyttade mig över hit. Till min älskade säng. Sängen som alltid är full av barn, gosedjur, och diverse snarkande och snusande varelser. Ett mindre hotell skulle jag nog kunna hålla här i denna säng, och det är just då, när den är till bredden fylld jag sover som bäst. 


Så det var segt idag. Att mörkret fortfarande är tungt och svart vid den tiden på morgonen underlättar ju inte heller och jag längtar otroligt mycket efter de mornar som komma skall när ljuset åter ska leta sig in genom mörkläggningsgardiner och väggar. Den tiden ska komma igen och är nog inte så fasligt långt borta.

Men i varje fall, tröttheten värker i kroppen och jag hamnade här hemma där jag väntar på en man som ska komma med en ny diskmaskin till köket samtidigt som jag småler åt morgonpasset på P3 och häller i mig den där koppen kaffe som ska återuppväcka mig från de döda.

Senare idag kommer det utlovade inlägget från Formex och så ska jag iväg på event med en nyvunnen (?) vän!


2 kommentarer:

The Place To Be sa...

Snygga tapeter!

Spännande att se vad du kommer skriva om Formex. Jag var där för första gången, så jag lyckades inte göra någon summering :-).

Kram Malin

Hajan sa...

Oh så roligt att Du tänker att visa något från mässan. Så många som skriver att De skall besöka, men
för oss vanliga dönickar som aldrig kommer någon stan. Så vore det underbart, för resten vem skulle inte vilja ligga detta söta Gosedjur som d hade på bild.
Men det vill nog inte dina telningar lämna ifrån sig.
kram från Hajan