söndag 26 januari 2014

Söndag



Japp idag är det Söndag. En mycket bra söndag om ni frågar mig. En söndags som följde på en mycket bra lördag så över lag en mycket bra helg.

Fick till och med tid över för lite bokläsning i soffan och det händer inte varje dag. Så här sitter jag nu medan jag hör hur trollungarna plaskar inne från badkaret. Antagligen är golvet just nu dränkt av vatten och antagligen har de hällt tvål eller mitt femhundrakronors schampo i hela badkaret, men just nu gör det ingenting. De där minuterna av lugn och ro i soffan är ibland väldigt dyrköpta.

Imorgon ska jag upp i ottan och med ett plan. Det var länge sedan jag behövde resa, men nu verkar det bli en del igen. Livet snurrar helt enkelt vidare, men just nu njuter jag av en bok, en mjuk soffa, känslan av söndag och plaskande glada barn i bakgrunden.


4 kommentarer:

Johanna | Tillvaron.se sa...

Härligt. Jag slog också till på bokläsning i helgen. Något som inte sker så ofta här heller, trots att det inte finns några små som tar tid. Vet ärligt inte var tiden tar vägen. Men det är skönt när man hittar lite ibland.

HOUSE of ADELA sa...

Vilken skön härlig helg du har haft!
;) Mysigt att tanka energi när man verkligen behöver, veckorna rusar ju så. Roligt att resa en del i jobbet, men samtidigt skönt att få hålla sig på hemmaplan tycker jag;)

Kramar vännen!
Adela

Titta in hos Thess sa...

Låter som en alldeles förträffligt skön helg !!!!
Och måste säga att min har sett ut ungefär likadan ;)))
Ibland är det riktigt gött att leva ;)))

Kram Thess

Villamillis sa...

Så bra bilde:) Viktigt å nyte de små tingene i livet. Det er det som gir størst glede:)