lördag 4 januari 2014

I Valleby och i Villa Villerkulla


Efter två veckor hemma, i och för sig med diverse besök och en himla massa festligheter kändes det som om det var dags att hitta på något med familjen. Ni vet hur det är, den mysiga familjetiden hemmavid byts efter en viss tid ut mot något frustrerade och rastlösa individer.

Så, Junibacken fick det bli och det var ett mycket bra beslut kan jag nu när vi väl är hemma igen konstatera. 
Glädjen i framförallt lilleman och systeryster när de fick gå loss i den uppbyggda staden Valleby var enorm.




Och efter en heldag hos Pippi, detektiver, Alfons, Mumin, Karlson på taket och efter en tur med det fantastiska sagotåget har vi hamnat här hemma igen.
Det finns inget som gör att man uppskattar lugnet här hemma så mycket som en dag borta. Nu blir det middag och så ska vi njuta av en av de sista kvällarna på jullovet innan vardagsstressen drar igång igen på tisdag.


8 kommentarer:

Anna sa...

Härligt! Var det mycket folk med tanke på jullovet?

Lina sa...

Låter jätteroligt! Våra barn hade jublat. Istället drog vi med dem till ett överfullt Ikea.. Ikväll är jag glad att jag är ensam hemma och tycker nog att det kan bli för mycket av det goda. Lite nervös inför skolstart eftersom båda våra byter skola/förskola. Hjälp! Kram till dig i hemmets lugn.

Fröken i Söder sa...

Vad mysigt! Vi har relativt nära till Astrid L Värld, men detta såg också kul ut! Kram Stina

CreandoPhoto sa...

Så härligt det ser ut! Och för en rätt ovetande människa som jag...var ligger detta någonstans? Är det i Stockholm eller?

Home2tiny sa...

Har inte varit där sen 1998, men verkligen ett superställe för barnen. Ja nu tar vardagen vid imorgon o jag ställer mig frågan var tog de här två veckorna vägen??? Kramisar Tina

Johanna | Tillvaron.se sa...

Härliga tider. Såg fantastiskt kul ut det där. Jag är ju lite så att jag nästan vill skaffa barn bara för att få åka till Astrid Lindgrens värld, kanske ska ta mig till junibacken som prov först :)

Titta in hos Thess sa...

Ser verkligen jätte mysigt ut !!!
Och som sagt efter ett tag måste dom ju aktiveras lite extra dom små liven ;)))
En riktigt härlig instagrams krönika du gjort !!!!!
Och jag måste ju säga att jag längtar efter en ny
"Stora bloggdagen " ;)))

Kram Thess

Jannike sa...

@Anna - ja det var otroligt mycket folk, väldigt mycket Ryssar.
@Creando - Det ligger i Stockholm ute på Djurgården, vid Vasamuseet ungefär. Värt ett besök =)