onsdag 29 januari 2014

När dagarna inte räcker till


Just nu är dagarna av den typen att de inte riktigt räcker till. Tiden är alldeles för knapp och lämnar väldigt mycket kvar att önska. Jag åker tidigt och kommer hem sent och tillbringar inte alls så mycket tid som jag borde och vill med mina små. Det är inte optimalt, men det är ok, för det blir bättre. Redan imorgon ska jag hämta dem tidigt. Om allt går enligt plan blir det hemmajobb och då har jag chansen att jobba undan för att sen ge allt tid jag har till dem som ligger närmast mitt hjärta.

Nej det är inte alltid lätt att få ihop det där pusslet som kallas livspusslet, men jag tycker ändå att jag oftast lyckas rätt så bra. Tror ni är många som känner som jag där ute och till er vill jag bara säga att glöm aldrig vilka superkvinnor ni är. Visst får jag påminna mig själv ibland men det är så viktigt att komma ihåg att vi gör alla det bästa vi kan för att få livet att snurra så bra som möjligt.


6 kommentarer:

dnyahuset.blogspot.se sa...

Nej, ofta känner man att man inte duger till. Men jag försöker tänka att jag gör mitt bästa och det är det bästa jag kan ge mina barn.

Johanna | Tillvaron.se sa...

Trots att jag inte har några barn tycker jag att det är svårt att få ihop. Så ja, Superkvinnor är rätt ord till alla er där ute som får ihop hela paketet till och med!

Hemkära Hanna sa...

Det är verkligen lurigt emellanåt. Jag önskar er en helt fantastisk helg ihop.

Hajan sa...

Det är svårt för alla föräldrar
till små barn.
Jag tycker Du verkar duktig ändå att pussla samman tiden med dem.
lycka till med morgondagen då.

kram Hajan

The Place To Be sa...

Ja det är inte lätt att få ihop det alla gånger. Man vill ju inte att livet bara ska vara en kamp. Och man vill ju inte bara stressa hela tiden - vad är det för kul med det. Hoppas du snart kan hitta en balans.

STor kram Malin

Villamillis sa...

Kjempegode bilder du tar og for en kjekk gutt.:) Håper dere får kost dere i morgen:) Det er nok mange som føler på tidsklemma som deg. Sunt tegn innimellom tror jeg:) Ha en god dag hjemme:)