torsdag 23 januari 2014

Smyckesgodis


Ja men hur fint är inte det här?
I lördags när jag var ute på Formexmässan och ungefär vid den tidpunkt då jag var redo att ge upp och inte orkade se en endaste monter till blev jag haffad av en kvinna som undrade om jag sålde smycken.
Lite urskuldande fick jag harkla mig och berätta för henne att jag inte alls var där som inköpare utan mer i PR syfte, inbjuden på ett presspass för att "spread the word".. eller nåt!

Hon lockade ändå in mig i den där montern och vad kan jag säga. Jag blev helt betagen.
De här kvinnorna, (ja det fanns två av dem i montern) är precis på gång att öppna en webbshop samt såklart sälja smyckena till andra butiker. Det är handgjorda underbara små karameller från det Ottomanska riket (nej jag vet att det riket inte finns kvar, men visst låter det romantiskt?) tillverkade av traditionella hantverkare i Istanbul. 



Färger ska som sagt in i år och tillsammans med guld och ädla eller halvädla stenar tycker jag att resultatet är helt bedårande.
Webbshopen har kanske inte öppnat än, men gör nog det när som helst. Jag som vill se mig själv som en kvinna som står längst fram i barrikaderna och hejar på driftiga kvinnor med "start ups" kommer definitivt att bära ett smycke från MyDromedary i vår.

Jag tror med säkerhet att vi kommer få se mer av dessa Ottomanska skönheter och glöm inte var ni såg det först!


4 kommentarer:

Fröken i Söder sa...

Så fina! Påminner lite om Sophie by Sophies armband som jag har. Förstår att du blev betagen.
Kram Stina

CreandoPhoto sa...

Jag tror som du! Väldigt fina smycken, väldigt!

Och jag förstår känslan av matthet på Formex. HELT enorm mässa som inte går att vara fokuserad på hela vägen igenom :)

Sahra sa...

Jag hakar på. Tipsa gärna när den öppnar. Very lovely

Unknown sa...

Tycker de påminner mycket om Lite kalabaliks smycken … men fina är de!

Hoppas att du får en skön helg.
Visst är Formex överväldigande … piuh!
Stora kramar,
u.