lördag 25 januari 2014

Vår inne vår i sinne


Och så kom den efterlängtade lördagen och jag vaknade i en fluffig mjuk säng med en hel massa små mjuka fötter runt omkring mig, drog upp rullgardinen och lät den sista halvtimmen i sängen bli en sådan där ljuset strilar in och rummet badar i vinterljus.

En frukost i lugn och ro när jag fick insikten att vi alla borde packa in oss i bilen och åka till stallet dit lilla E skulle på lördagslektion. Ett smärre kaos senare var vi alla iväg och avslutade med en helglunch på McD.

Nu är vi hemma igen, jag går och plockar och dukar bordet till kvällens middag. Vi får gäster på besök ikväll och mannens Boeuf Bourguignon puttrar på spisen och sprider en hemtrevlig och lördagsmysig doft i huset.
Ikväll dukar jag för våren. Jag vet att den inte är här på ett tag men mitt hjärta är lyckligt och våren får ta plats här inne i väntan på vår ute.


5 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Ljuvligt är vad det är! Och pärlhyacinter, vad kan man säga annat än att de är bedårande och livsnödvändiga så här års :) Kram!

Hajan sa...

Det var en härlig stämning du förmedlar till oss andra.
Ibland bliver allt så bra och
härligt, här doftar det kaffe nu, jag skall in och se Ebba von Sydov
skönt att hon är tillbaka igen
trevlig helg nu

Beautifulosophy sa...

Härligt med pärlhyacinter! Hoppas middagen blev kul! Kram Caroline

Mittgodastefinaste sa...

Vilka snygga tallrikar! Jag stod och höll i en kruka pärlhyacinter igår men jag satte tillbaka den, jag har gett mig själv köpstopp på blommor fram tills nästa helg. Jag köper alldeles för mycket blommor för att min plånbok ska må bra..

Så att du har planer på en ny bloggdag! Spännande! Det där ljuset är min favvo också!

Kram Jenny

Ninelin sa...

Har alltid vår i sinne ;-)

Ha en skön dag!

Kram N