fredag 31 januari 2014

Inspiration hos iittala och Rörstrand


Januaris sista skälvande dag är snart slut och imorgon påbörjar vi en ny månad. Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite skönt, det betyder ju ännu en månad närmare VÅREN. 

Appropå våren, så var jag uppe på Fiskars huvudkontor idag och lunchade med PR chefen Martina. Fiskars är ju det företag som har alla anrika fina varumärken såsom bland annat iittala och Rörstrand. Favvos hemma hos mig som ni vet. Uppe på huvudkontoret finns även ett härligt showroom och jag fick en guidad tur runt och kikade på alla finheter, både nya som gamla. 

Kolla in färgprakten här ovan, visst känns det som om våren verkligen får lov att vara färgglad i år! Himla fint med pigga färger i serierna Kivi, Vitriini och Kastehelmi tycker jag.



Min favorit är ju som bekant Swedish Grace från Rörstrand och ett stort bord var uppdukat och stylat med servis i serien. Färgerna snö och sten var superfint kombinerade ihop med glasskålar från Kastehelmi och iittala glas. Snyggt!



Och såklart lite detaljer från serien Taika. Här kommer det dramatiska och fantasifulla in om ni minns min rapport från trendseminariet. Så fick jag även se på den nya designen på Ostindia Floris serien. Superfin men den har inte lanserats än så den fick jag inte fota, men håll utkik för den är finare än någonsin tycker jag.


Och nyhet för säsongen är en ny kollektion från samarbetet mellan Rörstrand och Filippa K. En stilren svartvit grafisk serie som utökas med ovan svartvita mönster. Kanske något för alla svart/vita hem där ute om ni inte ger er på färg i år?

Kul att se tycker jag, men så klart ännu trevligare att få en pratstund med Martina som faktiskt är en vän jag funnit via just bloggandet. Jag tycker det är så himla kul det där, hur det här har öppnat dörrar jag inte ens visste fanns och presenterat mig för så himla många intressanta människor som gör mitt liv så mycket roligare att leva. 


2 kommentarer:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Favoritmärken hos mig också ....och visst är det fantastiskt vad bloggandet för med sig :).

Ha en fin helg ./ Pernilla

Lena - gott för själen sa...

Fina saker! Gillar också många av deras saker.

Åter igen. Bloggandet är fantastiskt.

Kram Lena