onsdag 15 januari 2014

När kylan kom



Brr i kylan, och vad juligt allt med ens blev när snön damp ner och färgade hela världen vit.

Fin kväll på er,
Fryser ni lika mycket som jag nu? Det spelar liksom ingen roll hur mycket jag bylsar på mig, jag lyckas ändå bli frusen och huttrar mest hela tiden, inne som ute.
Men fint är det, och det där ljuset som snön fört med sig är så välbehövligt. I morse noterade vi till och med, när vi var på väg till dagis och skola att det nästan, ja bara nästan är ljust vid den tidpunkten. 
Tänk, snart är ljuset tillbaka och man får vakna till solstrålar och fågelkvitter. ¨

Jag har hektiska dagar med en himla massa jobb, men jag försöker jobba undan så mycket som möjligt på dagarna för att kunna unna mig att bylsa in mig i varma filtar och ägna mig åt min senaste last: Mad Men. 

Jo, jag vet, jag är ljusår efter er andra när det gäller den serien, men ändå, den håller just nu mig sysselsatt på kvällarna och reklambranschen är ju lite min bransch så ur jobbperspektiv är det en lektion i historia. Tur dock att kvinnosynen har ändrats för jag skulle nog inte bli långvarig i rollen som "assistent" eller vad nu kvinnor har för roller, och inte som hemmafru heller för den delen. Tacka vet jag dagens samhälle där även kvinnor får göra karriär och vara starka och framgångsrika.

3 kommentarer:

Sahra sa...

Åh jag fryser så in i bomben. Samma här. Spelar ingen roll hur mycket jag klär på mig. Underställ. Mössa. Vantar. Halsduk. Parajumpern. Ugg på fötterna. Fryser fryser fryser. Och mitt rum är svinkallt. Det är allmänt känt att värmen är dålig i det här huset, men det här är ett skämt. Imorse när jag åkte singlade snön ned i stora flingor. Det var stilla och vackert som det bara kan vara en perfekt vinterdag. Och då är det bara att bita ihop. För jag vill inte vara utan det här heller
Kram

Ninelin sa...

Fast jag vet inte om det alltid är så mycket bättre. . . i min mansdominerade värld. Behöver både ha vass armbåge och tunga. Hur jag än jobbar och levererar så kan alltid en kille rulla upp och åstadkomma bara till hälften men med nästan dubbelt betalt. . . Kallas kärring lite då och då ingår också.

Kram N

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Jag avskyr kylan och idag har det var 13 minus hela dagen! Blä!
Har tävling på bloggen just nu, som kanske kan intressera dina barn :-)