söndag 19 januari 2014

Med blåmärken och idéer



Rysk yoghurt med granatäpple, min frukost i morse.

Söndag, sköna Söndag!
En lång och härlig frukost och på det min kaffe i soffan med den vintervita sjön som "tittgodis". De här vinterdagarna är härliga när man kan njuta av ledigheten.
Vi har precis varit ute och åkt snowracer i backen och jag lyckades såklart med konststycket att göra världens vurpa när jag skulle stajla för kidsen på en sådan där "spark cykel" utan hjul men med "medar". Aouch vad ont det gjorde och jag har nog ett fint svart blåmärke på ena höften att se fram mot.

Inatt har jag dessutom sovit så himla konstigt. Jag som alltid sover som en stock, nu var jag vaken under flera långa stunder blandat med en massa märkliga drömmar. MEN några väldigt bra saker trillade ner under de där vakentimmarna och efter en del samtal igår under middagen hos vänner, så med huvudet fullt av bra idéer tror jag det börjar bli dags för mig att göra slag i saken och skrida till verket.
Det är väl bara att köra eller nåt - eller?

13 kommentarer:

Sahra sa...

Skippa eller?
Kör!
Det brukar ju bli strålande när du företar dig ngt
Kram

Välkommen Hem! sa...

Åååh, då hoppas jag att en av idéerna kanske innefattar ett stundande Bloggevent som du ju är så bra på att anordna?...
Skulle ju vara GÖRSKOJ!
Håller tummarna!
Kram och ha en fin söndagkväll!
Judita

Titta in hos Thess sa...

Åååå det där lät ju väldigt spännande ;)))
Ja jag håller med Judita :))
Hoppas att du får sova bättre i natt i allafall.

Kram Thess

Unknown sa...

kör!

CreandoPhoto sa...

Ja kör på!!! Vi som har varit med under dina påhitt vet ju att det blir strålande bra!

Lena sa...

****Dont let anyone dull your sparkel*****

Lena - gott för själen sa...

Klart du ska köra! Spännande att se vad det blir.

Kram Lena

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

och jag instämmer med de andra ...kör !! / Kram Pernilla

Life´s Silverlining and I sa...

Det låter ju spännande och nyfiken blir jag ju. Kram Nilla

Hemma på Sjuan sa...

Ojoj hoppas att det inte blir för öm höft imorgon! Så kan det bli när man ska stajla lite ;)kram Suss

Mittgodastefinaste sa...

Kör på! Man ångrar ju bara det man inte gör eller hur!!

Spännande! Kram Jenny

Ninelin sa...

Ser jättegott ut! :-)

Full av idéer, det gillar jag.

Ser att du varit på Formex också, synd att vi inte sprang på varandra.

Kram N

Ekenäsliv sa...

Nyfiken i en stur är ju jättenyfiken på vad det är du funderar på:))))
Ja, lika nyfiken som resten skulle jag tro!
Låter som en härlig helg ligger bakom er. Trots blåmärken;-)
Dax för mig att entra bädden!
Tack o gonatt!
Kram Anna