onsdag 8 januari 2014

Dagens


Här har vi dagens arbetsplats.
Hemma vid köksbordet. Vad är det med det där att jobba vid köksbordet? Jag har ju gjort i ordning ett exemplariskt arbetsrum med blåvita tapeter och fönster mot sjön. Som gjort för att sitta i lugn och ro och få saker och ting att hända.
Men det är här jag hamnar, gång efter gång, i köket, om det inte är en massa telefonmöten och liknande, för då hamnar jag med säkerhet bland kuddar i soffan.
Hur som helst, något är det och här sitter jag nu.

Lite krasslig känner jag mig också. 
Inte sjuk, utan mer som om det är något i kroppen som ligger och lurar. Något som inte vet om det ska dra sig tillbaka eller brista ut i full blom och sänka mig för de kommande dagarna. Jag hoppas givetvis på det förstnämnda och kurerar mig med stora koppar te, tänder lite fler ljus och sveper den där filten ett varv extra kring axlarna.



10 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Sitter också alltid vid köksbordet :) kram Diana

Johanna | Tillvaron.se sa...

Samma här. vi har också ett prima skrivbord (om än lite överbelamrat just nu) men jag sitter här vid köksbordet och har det bäst :)

Ninelin sa...

Köket är alltid vår stora samlingsplats, där det mesta avhandlas ;-)

Kram N

Linda sa...

Här är en till som sitter i köket med bärbara. :)

Hoppas att känslan av analkande förkylning far all världens väg.

Kram Linda

Lena - gott för själen sa...

Haha, nej det är nog inte många som sitter vid kontorsplatsen. Som sagt, undrar varför.

Kram Lena

Titta in hos Thess sa...

Låter riktigt skönt med en jobba hemma dag.
Hoppas att förskylningen vänder lika fort som den kommer ;))

Kram Thess

Lina sa...

Hoppas det vänder! Det är alltid så mysigt att titta in här. Du inspirerar till mys och fina stunder. Tack för det kära!

Home2tiny sa...

Men usch o fy hoppas baskiluskerna ger sig iväg snabbt. Själv sitter jag hopsjunken i soffan som en pösmunk med datorn, inte det bästa för kroppen...... Krya på dig. Kramisar Tina

Home2tiny sa...

Men usch o fy hoppas baskiluskerna ger sig iväg snabbt. Själv sitter jag hopsjunken i soffan som en pösmunk med datorn, inte det bästa för kroppen...... Krya på dig. Kramisar Tina

Mittgodastefinaste sa...

Skönt att jobba hemma ibland! Det kan jag bli lite avis på ibland!

Önskar dig en fin helg utan krassligheter!

Kram Jenny