onsdag 1 januari 2014

Gott nytt 2014


Gott Nytt År alla kära vänner,
Först av allt vill jag tacka er alla för de hälsningar ni skickat både här på bloggen, på instagram och via mail och självklart önska er det samma. Ni förstår inte hur glad jag är över alla era hälsningar och kommentarer, var endaste dag, året runt. Det betyder att ni läser och uppskattar det jag skriver och självklart värmer det i hjärtat. Tack för att ni finns fina bloggläsare, självklart även ni anonyma som inte brukar göra ett avtryck här inne.

Min Nyårsafton började traditionsenligt på Grand Hotel. Ni som läser vet ju att det inte alls är länge sedan jag satt just där, i Cadierbaren och sippade drinkar, och igår var jag som sagt där igen, fast nu tillsammans med fyra underbara kvinnor/grannar från byn och sippade thé och latte och mumsade färska croissanter.
Vi har ju detta som en liten tradition, att ses på frukost just på Nyårsaftons morgon, innan dagens galenskaper tar vid.





Det är ju en underbar miljö att äta frukost i och jag kan varmt rekommendera detta, både som frukost och drinkställe. Mjuka soffor, underbar utsikt mot slottet och Skeppsbron och så trevliga män som hällde upp kaffe och bar in fat med rykande nybakade kanelbullar. Mmmmm.


Sen blev det en snabb färd hem till huset i skogen för att färdigställa inför invasionen av gäster som skulle anlända. Vi blev ett stort sällskap på arton personer och vi hade en helt fantastisk kväll som innehöll precis allt det som en riktigt lyckad nyårsafton ska innehålla.

Är jag trött idag - ja, med all rätt.
Dessutom börjar jag som vanligt den här dagen på året bli gråtmild. 
I år är det tio år sedan.
Tio år sedan min förstfödde älskade lilla pojke kom till världen och imorgon firar vi honom precis som de sig bör, men ikväll bränner mina tårar bakom ögonen när jag tänker på den där kvällen för precis tio år sedan. 

Kvällen innan dagen som förändrade mitt liv för alltid.


7 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Vilken härlig dag och kväll ni haft! Är lite nyfiken på Cardierbaren, har aldrig varit där.

Lätt att bli nostalgisk när man tänker på barnen.

Nu måste jag krypa i säng. I morgon ringer klockan 5.30 igen :-(

Kram Lena

Ekenäsliv sa...

Så fint skrivet!
Låter som en härlig fest ni haft:)
Här ska vi med börja planera för kalas. Maken fyller på lördag och dottern nästa fredag!

Ha en fin kväll, även om man är lite trött så var det ju värt det:)
Kram Anna

Millas Hälsoblogg sa...

Vilken härlig början på dagen:)
Önskar dig ett gott nytt år

mammaxtre sa...

Vilken trevlig tradition!

När man får barn, ja då förändras livet :-)

En god fortsättning på 2014 önskar jag dig.

Sahra sa...

Är jag trött eller trött när jag sitter på tåget och det bränner bakom mina ögon. När tankarna vandrar från din tioåring. Din förstfödde till min långe tonårsdrulle. Kram

Välkommen Hem! sa...

Åh, du fina bloggvän! Är så glad att jag gick på det där härliga Bloggeventet du anordnade i våras, så jag lärde känna dig och en massa crazy girls i bloggens underbara värld!
Fick liksom en ny skjuts så hade det inte varit för dig, så hade jag nog lagt ner bloggen.
Önskar dig ett underbart 2014, hoppas att vi ses i år igen samt att ni får ett fint firande av sonen!
KRAMAR!
Judita

Home2tiny sa...

Vilken mysig tradition att starta nyåret med. Hoppas det blev ett härligt nyårsfirande o ett mysigt födelsedagsfirande. Passar också på att tacka för bloggeventet i våras som var ett bland det roligaste som hände förra året. Önskar dig ett fantastiskt 2014. Kramisar Tina