måndag 3 december 2012

Vinter rum



Den vita snön utanför mina fönster passar in alldeles perfekt i de färger som för stunden finns i resten av rummet.
Det är vitt, silver, svart och grönt och beige och min plan är att nu under december även väva in lite milda guldfärger för att få en lite varmare känsla.
Att sitta och titta ut på det vita landskapet genom våra stora fönster är som att titta in i en tavla. Lugnet är totalt och det är otroligt rogivande.

Idag har vi haft en kall dag här i byn. Femton grader kallt i morse och nu under kvällen är lite i kallaste laget tycker jag, även om några minusgrader är välkommet. Kylan till trots hade äldste sonen lyckats "tappa bort" sin jacka, hur sjutton nu man lyckas med det en dag som denna? Det är en gåta.
När jag hämtade honom från tennisträningen efter skolan var jackan hux flux borta och ja, en jacka klarar man sig liksom inte utan just nu så pappan har fått åka för att köpa en. Inte direkt vad man har lust att lägga pengar på, men som sagt, jacka är ett måste.

Hepp, nu är kvällen ett faktum, Julkalendern över och dags för nattning av små trollungar.

21 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Verkligen vackert och rofyllt!
Grattis till omnämningen i webtidningen Hildas hem!
Femton grader är kanske i det kallaste laget, men jag gillar annars den torra kyliga luften bättre än det råa som är när temperaturen är kring nollan!
Kram Helena

Casa of Mia sa...

Väldigt vackra bilder, så tråkigt med jackan! Kram

House number 11 sa...

Vackert, rofyllt och juligt!
Och grattis!
Kram Jenny

Frostrosor sa...

Det blir nog fint med lite guld till! Sprider värme!
Försvunnen jacka i denna kyla! Ja, barn slutar aldrig överraska en!

Tillsammans Hemma sa...

Jag håller verkligen med dig att snön är rogivande att titta på.

Men visst är det helt underbart med tonåringar, det bara händer liksom. "Jag råkade" hör vi lite då och då från vår son. Men det är kärlek och tur att den inbyggda mamma-instingten är förlåtande!

Ta hand om dig från Loo!

Anonym sa...

Så fina bilder! Va surt med jackan! Tråkpengar!!!
Kram

Hajan sa...

tyvärr somnade jag vid TVn skulle
se Adventskalendern.Käringen är lite knasig.
just nu har jag 13,3 -
men eljest har solen varit framme et tag.
vackra och fina bilder.

Weronica - Living by W/Days and Weekends sa...

Vilka vackra fönster du har! Fint!

Life´s Silverlining and I sa...

förstår att du kan njuta av utsikten där. Vinterjacka och byxor inhandlades i två uppsättningar här idag. jisses vad det kostar. kram Nilla

Anna/Rackarungar sa...

Vad fint med hjärtanen i fönstren. Jag köpte två, men vete tusan vart jag ska hänga dem nu. Hittat inga naturliga platser. I-landsproblem, jag vet, men ändå.

Stor igenkänningsfaktor på din kommentar när mannen ber dig "tagga ner". 100% igenkänning!

Dagar av lycka sa...

Supersnyggt!

ja, det är knasigt hur en jacka bara kan försvinna sådär. Kanske det ändå var någon annan som behövde den bättre ;)

Anna

Home2tiny sa...

Vackert o rofyllt, både ute o inne. Skönt när man får en stund o bara vara. Mindre roligt med jackan. Kramisar Tina

Hemma på Sjuan sa...

Så vackert! Härligt att sitta där och titta ut.
Tråkigt med jackan, känner igen det där efter 3 söner...
Kram Suss

Sahra sa...

Stulen? Jag är som en raspig skiva. Tjatar jämnt på barnen att inte glömma det och det. Nu för tiden är jag bara glad om det är typ en vante eller mössa

Titta in hos Thess sa...

Jätte fint vännen!!!
Som taget ur en bok nästan.
Och Nää jag fattar inte hur man kan tappa borsten jacka i den här kylan??????
Men sådana är dom dom små liven ;))))

Kram Thess

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Wow vilka underbara fönster du har! Och snön...ja det är ju så vackert så man nästan dör!

Kram kram
Jeanette

Charlie sa ... sa...

Så vackert! Jag skulle nog inte kunna slita mig från den vackra utsikten ;)

Kram!
Lotta

Lena - gott for sjalen sa...

Smakfullt! Och jag kan bara tänka mig vilken härlig utsikt ni har därifrån. Hua, tappa bort jackan i de här temperaturerna.

Kram Lena

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så vackert och stilrent !!!
Det där med jackan var ju riktigt surt..

Hoppas du får en fin dag..kramelikram

Beautifulosophy sa...

Så mysigt det ser ut! Och jackan...har hänt oss också. Bara att köpa ny...
Kram Caroline

Hildas hem - Sofia sa...

Så otroligt fint du har det! Vintern är vacker när den är sån här.

Jag har nyligen börjat på Instagram och såg nu att du ju finns där också. Har precis börjat följa dig :)

Kul att du tyckte om mitt nät-magasin. Det gör mig glad! Självklart skulle ju du vara med som ett bloggtips :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia