fredag 7 december 2012

En liten gran



En liiiiiten, liten gran har fått komma in och tagit sin plats i TV rummet. I halvmeterdjup snö pulsade jag ut i jakt på ett fint exemplar.
 Den stooooora granen, ja här hemma brukar den vara en bra bit över 3 meter eftersom vi har så högt i tak, får snällt vänta till kvällen innan Julafton. När stora granen är på plats är Julafton ett faktum.
Men än så länge får den lilla granen sprida sin härliga doft och ge den där extra fina touchen av att vi nu befinner oss mitt i Julens månad.

Men nu är det fredagkväll, middagen är avklarad och det är dags att trycka ner sig i soffan, beundra granen och allt annat fint som lyser och glimrar samt slå på "På spåret".

Fredagkväll - Love it!

17 kommentarer:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

ser väldigt mysigt ut .....här har det provsmakats lite chokladglögg och ska strax sjunka djupt ner i soffan också.

Kram

Pernilla

Home2tiny sa...

Nu vill jag oxå ha en liiiten gran, så mysigt. Bara doften..helt ljuvligt juligt. Men jag får vänta till nästa helg, då åker stora granen in. Njut fredagskvällen. Kramisar Tina

A House With A View sa...

Oj så fina inlägg jag missat här!!! Du har det så fint hemma hos dig!!

Stöööörsta helgkramizen aka

Life´s Silverlining and I sa...

den var fin den granen! ha en mysig kväll . kram Nilla

Mittgodastefinaste sa...

De där små späda granarna är egentligen de finaste! Vi brukar också ha en jättegran.

Julmarknaden du undrade över är i kapellet (där öppna förskolan håller till) Väldigt liten men mysig (och trång!). Framför allt brukar jag bunkra blommor och grönt som alltid finns där! Dit får ni bege er nästa år! Vi står nästan alltid där via skolan i nåt stånd..

Ha en fin helg //Kram Jenny

Titta in hos Thess sa...

En sådan fin liten gran :)))))
Stod din oxå där och bara baaaaad om att få följa ned in ;))

Kram Thess

a piece of happiness sa...

Tack för tips!
Vi har ju en skog full av smågranar. Ska bara hämta yxan i garaget ;-)

Enkel stil sa...

Så fin julkänsla. Vi är precis hemkommen från julkonsert i Globen. Imorgon blir det ett besök på Skansen.
Anita

Dagar av lycka sa...

Fiffigt med en liten smyggran sålänge :)

ha det fint! kram Anna

Välkommen Hem! sa...

Jag är också sugen på en liten. Kanske kan man traska ut i skogen med sågen?... Det är väl ingen som märker om det försvinner en pyttepytteliten en, eller?... ;-)
Kram, Judita

Charlie sa ... sa...

Så fint! Vi har en liten liten i köket....det är min favvogran ;)

Kram!!
Lotta

Casa of Mia sa...

Så fint med en liten gran, kram

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Men vilken sööööt! Ser verkligen mysigt ut. Jag får skicka ut gubben på en minigran-jakt. :)

Kram Jeanette

Ananas sa...

Vilken söt knubbis!

Heléne - mitt så kallade liv sa...

Mysigt.

Funderar faktiskt på att strunta i gran i år, eftersom julafton inte spenderas i hemmet. Men kanske en liten sak kan få sprida lite doft och stämning.

Kram

Hemma på Sjuan sa...

Så fin gran hos er!
Här har vi smågranar lite här o där, ger julkänsla :)
Kram Suss

Anonym sa...

Alltså en gran kan sprida sån stämning. Det är inte mycket annat som slår det. Stor kram på dig!!

Du förresten, jag blir jätteglad om du vill vara med och tävla hos mig!
kram