tisdag 18 december 2012

När Julen står för dörren





Tisdag artonde december. Om en vecka har självaste Julafton redan varit. Känner ni också att det håller på att kulminera och hur det snart bara exploderar, pang - och så är Julen förbi, för denna gång.

Nåja, nu ska vi inte gå händelserna i förväg, det är mycket som ska hinnas med och framför allt att hinna njuta AV innan Julen får tacka och bocka för sig.

Jag har i varje fall klarat av alla julklappar. Alla är inte inslagna än, det tänkte jag ta lite allt eftersom, under veckan nu, men de är i varje fall inhandlade och det är en väldigt bra start. Pyntet växer fram för varje dag som går nu, det flyttas runt, läggs till, släpas in små granar och arrangeras blomsteruppsättningar. Huset förbereder sig för jul och snart är det enda som saknas maten och julgodiset. Ja och så släkten förstås. Men sen, sen är det jul på riktigt!

7 kommentarer:

Linda sa...

Här är allt julfärdigt förutom att tomtarna ska fram. Det blir väl inte så många tomtar här i huset men barnen vill ha ett par stycken i sina rum. Och det måste dom ju få ha. :)

Kram Linda

Casa of Mia sa...

Fint! Är precis färdig med mina julklappar också, kram

Sahra sa...

Vilka fina bilder. Vi har några granar som ligger utanför i snödrivorna och väntar på att få torka en smula i garaget. Sedan kan det få explodera.
Vi har minimalt med måsten. Behöver i princip bara göra julskinka. Underbart kravlöst. Kram

Beautifulosophy sa...

Vilken fin bild på dig! Ha en härlig vecka! kram Caroline

House number 11 sa...

Ja, jag känner också att julen närmar sig med stormsteg! Jag känner oro för att jag inte njuter riktigt så mycket som jag skulle vilja!
Nej, idag får jag helt enkelt sitta ner och känna in julen!
Vilka fina bilder du visar!
Kram Jenny

Bara Sara sa...

Fin du är!

Home2tiny sa...

Jag myser runt mest o njuter. Lite bak, julgodis o annat fix är kvar, men det är bara roligt. Härliga bilder o en fin bloggerska. Kramisar Tina