lördag 29 december 2012

Tid för njutning

God morgon,
Lördag idag, men dagarna flyter just nu ihop sådär härligt att man egentigen inte vet vilken dag det är, och inte heller bryr sig. Här hemma har vi en superlugn morgon. Bara jag och de två mista är hemma och vi går fortfarande och drar i pyjamas. Jag dricker te och latte om vart annat, knaprar på en pepparkaka och plöjer både gamla och nya nummer av tidningar för inspiration och njutning.
De leker och stojar och just nu känns allt precis som det ska göra en midvinterdag mellan jul och nyår.

Snart ska jag dessutom iväg till frisören, vilket verkligen behövs och jag funderar på att återinskaffa luggen jag hade för några år sedan.. och kanske en annan färg? Vi får se hur modig och vågad jag är när det väl kommer till kritan. Jag har ju väldigt mörkt hår men senaste åren är det slingat rätt ljust, fast just nu med en enorm utväxt hahaha så nu är jag väl mer randig än något annat.


En julklapp var den här underbara rumssprayen/ rumsparfymen, ja vad säger man egentligen, från Byredo. Doftar underbart. Elegant och med en liten tvist, precis vad jag gillar. Men gör inte som jag gjorde under julen.. sprayade rakt ut i luften ovanför vinglas och annat ätbart. Kan säga att vinet inte riktigt smakade så gott efter det... parfymigt vin är inte vad jag är sugen på direkt. Så mitt tips blir att plocka bort allt ät och drickbart innan rumsspray sprayas.

9 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Ja, det är härliga dagar! Härliga bilder och den där rumssprayen vill jag verkligen prova, kram

hemma hos lilla mej sa...

Bara så underbara dagar.Härligt med ett besök hos frissan och bli lite ompysslad.Rumssprayen lät mysig .Ha en härlig lördag.Kramar Rita ♥

Lena - gott for sjalen sa...

Vad mysigt att bara softa runt. Otur med sprayandet.

Kram Lena

Bara Sara sa...

Det är ju så härligt med frisörbesök! Jag var där igår och fick njuta, speciellt hårmassagen är ju underbar! Kram Sara

House number 11 sa...

Åh, vad härligt med dessa dagar, välbehövligt!
Njut hos frissan!:)
Kram Jenny

Lina sa...

Visst är det skönt. Men jag får erkänna (får man säga det?) att jag börjar tröttna lite. Plocka fram frukost ur kylen, plocka in i kylen, diska, torka smulor, städa undan, leka, plocka fram lunch, plocka undan lunch, diska, torka matrester, handla, dammsuga, städa toan. Herre gud så stökigt det blir när man är hemma alla..! Legobitar och playmobil överallt, kladdiga rester i kylen och en översvämmad tvättkorg.

Men visst, så fort vardagen kommer tillbaka är det ju precis detta man längtar tillbaka till..!
Ha en fin kväll därhemma! Här blir det tacos, rödvin och stjärnorna på slottet. Kram

Enkel stil sa...

Skönt med lite lediga dagar! ag har hunnit med en Köpenhamnsresa tillsammans med vår E. En riktigt bra dag. Vilken fin julklapp. Den doftar ljuvligt, men tror inte den smakar lika bra. :)
kram Anita

Tina sa...

Nu är dagarna underbara, man får njuta ordentligt!

kramen

Titta in hos Thess sa...

Härligt att gå till frissan ,det är verkligen vardagslyx :))
Och efter morgondagens kalas så kommer
Jag att ligga i horisontal läge i två dagar :)))

Kram Thess