torsdag 6 december 2012

Naturens krafter



Jo men visst kom jag ut tillslut. Även om det innebar att hela min kropp är som en stor värkande och ömmande muskel efter all snöskottning gårdagens oväder bjöd på. Herre jisses, tror aldrig att jag varit med om att så mycket snö fallit under en så kort tid.
Jag satt hemma och jobbade igår eftersom att ge sig ut på snorhala och illa tilltygade vägar inte kändes som ett alternativ. Satt där hemma och såg vinden och snön vina runt husknuten, det dundrade och smällde och jag kan nästan svära på att jag både såg en blixt och hörde åskan gå. Är det ens möjligt?

Som ni vet var vi ute redan under morgonen och skottade för att ens kunna komma iväg med barnen till skola och dagis. Några timmar senare när jag suttit hemma i värmen och beskådat otyget kunde jag inte ens öppna ytterdörren. Genom att lägga all min kraft på ena axeln och kasta mig mot dörren lyckades jag ändå få upp den så pass mycket att jag kunde ta mig ut och börja gräva. Jag grävde fram trappen, jag grävde fram gården och när jag med värkande kropp sjönk ihop i soffan och diskuterade dagens äventyr med maken kom vi fram till att vi nog tillsammans ägnat nästan sex timmar åt att skotta snö.

Visst är det härligt att bo i skogen, men ibland, när naturen visar vem som bestämmer är man inte så kaxig.

9 kommentarer:

MammaElva sa...

Ja, men visst är det galet väder? Här har det i alla fall slutat snöa nu.. men det är fortfarande lite kaos!

ha en fin kväll! kram

Casa of Mia sa...

Ja vilket väder, en riktig vargavinter! Jättefin bild och så vackert skåp, kram

Lena - gott for sjalen sa...

Ojoj! Tyckte vi hade fått mycket, men ni verkar ha fått en betydligt mer rejäl omgång.

Förra året röjde Arlanda bort 250.000 kubikmeter snö på hela säsongen. Igår röjde de 200.000. (Allt enligt deras egen FB-sida). Det säger ju en hel del.

Kram Lena

CreandoPhoto sa...

Fördelen med all snöskottning är ju att man inte behöver någon annan träning :)

Sv; Så roligt att du gillar det Greta gör. Jag är så förtjust i hennes olika verk. Har följt henne sedan hon var typ 10 år (ja, jag är rätt många år äldre än henne).

Kramar

Anonym sa...

I Värmland har vi snöslunger, som gör jobbet!
Välkomna för en studie!
Pan

Två Trappor sa...

Lite läskigt att bli insnöad så där, men bra jobbat med skottningen! Ni bor såå vackert i skogen men det här med kraftiga snöväder måste vara en av få nackdelar.. Vilket fantastiskt vackert skåp! Ni har det så otroligt fint. Ha en fin helg.
Kram Madeleine

Charlie sa ... sa...

Vilket skåp! To die for. Ett sånt man tar på ryggen om det skulle hända något. Ett skåp som jag inte skulle kunna släppa med blicken!

Varm kram
Lotta

inge sa...

Wow I cannot believe how much snow you have had. It looks gorgeous. Have a lovely weekend

Åsa sa...

Fixade med lingonriskransar idag, fint som bara den.