fredag 14 december 2012

När det lider mot jul







God afton,
Sen fredagkväll och eftersom jag äntligen har fått en ny dator och mitt redigeringsprogram tillbaka var jag ju bara tvungen att sätta mig och pilla med lite bilder nu under kvällen. Det har inte blivit några nya idag så några fina kort från gårdagens luciafirande blir det även idag. Skönt att ordningen nu är återställd.

Hektisk helg framför oss med besök av farmor och farfar och ja, sen är det ju allt det där som måste fixas nu innan jul, för nu är det ju faktiskt inte många dagar kvar.
Det börjar med andra ord bli hög tid att tänka på maten och inte bara gå och pynta och binda kransar. (Sånt som jag i och för sig gör helst).
Och appropå pynt, så var jag en sväng förbi PUB här i stan i dag. Oh my, trodde jag skulle smälla av så mycket fint som finns just nu. Lite plock från Housdoctor och Bloomingville fick följa med mig hem och jag hade nog lätt kunnat fylla en hel skåpbil, men där någonstans mitt i allt suckande och plockande fick jag hejda mig och mana ut mig själv i kylan igen för att komma till sans och inte gå helt bananas där inne.
Måste ändå säga att jag älskar trenderna som är just nu på inredningsfronten. Djur och natur, det är ju det jag har sagt hela tiden. Finns inget finare!



4 kommentarer:

Hajan sa...

morn,morn vilka härliga bilder
.Jag kan tänka mig att lilla Lucian
är en kopia av dig i den åldern.
Oh vad det låter härligt med PUB
där är det 8 år sen vi var.
Men det fanns mycket då med.
Men lite nytt är ju kul ändå.
Minst en ny varje Jul,så det så.

Kram/trevlig helg nu.

Lena - gott for sjalen sa...

Det är lätt att gå bananas på PUB! Ja, inredningstrenden som är just nu passar mig som handen i handsken också.

Kram Lena

Sahra sa...

Vi tar alltid en onge och julmyser. Handlar julklappar, äter gott och bara tar det lugnt. Ingen stress
Kram

inge sa...

Such lovely pictures but your daughter looks so cold but so happy