torsdag 13 december 2012

Små lussebarn




Mina små lusse barn. En Lucia som sjöng så det stod härliga till och en liten Stjärngosse som inte alls ville vara med i tåget när alternativet kunde vara att sitta uppe i mammas varma famn.

Efter tåget bjöds det på lussebullar och pepparkakor men eftersom det var sååå kallt åkte vi rätt snart hem igen och plockade fram vårat eget luciafika.

Imorgon är det fredag. Igen. Jag ska slutföra lite jobb, förhoppningsvis ha ett spännande samtal och så måste jag försöka ta mig förbi Hötorget för att få lite färska Amaryllis som snittblommor med mig hem. Det har jag alltid såhär års, men i år har jag bara inte hunnit fixa det. Ligger efter på många plan just nu känns det som.

Men än är det torsdag. Kylan är bitande kall  här utanför och snökristallerna glimmar i ljusen från fönstren. En tjock kant av snö hänger nerför taket och uppe på den mörka himlen glittrar stjärnorna.
En midvinternatt precis som den var tänkt att vara.

13 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Härligt! Kram

Life´s Silverlining and I sa...

vilka söta små lussebarn. skönt med fredag i morgon. kram Nilla

Bara Sara sa...

Söta lussebarn!! Vi har vårt imorgon och vi kommer också att vara utomhus för första gången. Har en känsla av att min blivande treåring inte kommer att tokgilla upplägget.. Kram Sara

Home2tiny sa...

Vilken härlig luciamorgon ni haft. Charmiga små lussebarn. Kramisar Tina

Anonym sa...

Vilka sötisar : ) Ja kallt var det på vår dotters luciafirande utomhus var det -9 grader. Rena rysskylan ; ) kram Sofia

House number 11 sa...

Vilka ljuvliga barn!
Hoppas att du får en härlig fredag!
Kram Jenny

Sahra sa...

De ser lagom roade ut båda två. Men de är vääääldigt söta. Kram

Helenas enkla vardag sa...

Så söta små luciafirare!
Jag ligger massor efter också och inte lär det bli bättre heller!
kram Helena

CreandoPhoto sa...

Goa lussebarn! Det är ändå en fantastiskt lucia vi har haft, med gnistrande snö överallt :)

Kramar

Unknown sa...

sötnosar.

HOUSE of ADELA sa...

Sååå söta de är;)
Härligt med en gnistrande kall lucia;)

Kramar
Adela

CONCEPT by JESSICA sa...

Fina små lussebarn...
Önskar er en fin helg, kram

Anna sa...

Så söta!
Det är något speciellt med liucia!