onsdag 5 december 2012

Insnöade


Vi är insnöade idag. Bokstavligen talat. 
Det tog en timme att skotta oss ut för att kunna köra till skolan med stora E. 
Minstingarna var tvugna att stanna hemma eftersom det var personaltomt på dagis och ingen hade kunnat ta sig dit för att öppna verksamheten. 
Till slut fick vi ner dem och jag kunde återvända hem till drivorna av snö. Det vi skottade i morse börjar redan täckas av decimeter av ny vit snö och den kraftiga blåsten gör att det bildas drivor på tomten som är meterhöga av snö. 
Galet, säger jag.


Vissa sitter i fönstret och kikar på spektaklet och undrar vad sjutton jag pysslar med när jag skottar mig fram.


 I mannens scooterboots har jag pulsat runt. De stövlarna når nästan till mina knän och det är precis så mycket snö vi faktiskt har. Mina lite lägre vinterkängor är som ett skämt och bara tanken av att de skulle klara av att vada genom drivorna gör att jag blir fnissig av det absurda i situationen.


Ännu en dag inne och jag tackar min lyckliga stjärna för att jag faktiskt kan välja att stanna hemma och jobba  när dagarna är precis som dom är just nu. Varma sockor på fötterna, en kopp te i handen och en varm sjal över axlarna. Jo visst klarar jag mig. Den stora frågan är snarare om jag någonsin kommer ut igen och kan hämta hem mina barn?

Var det någon som undrade var vintern är? 
Den är här nu!

17 kommentarer:

Lena - gott for sjalen sa...

Ja nu har vi fått för att vi saknade snön och ljuset :-)

Vi har inte riktigt så brutalt som ni har, men jag vände hemåt igen i morse. Såg knappt nåt. Skönt som sagt att man kan jobba hemifrån.

Kram Lena

Unknown sa...

ja. här också. maj gad.
innerstad är crazy när det blir snö.
maken i london och bilen måste flyttas på ... så skoj då!!!

stort mys till dig idag,
u

Titta in hos Thess sa...

Jaa herre Gud vad det snöar!!!!!!
Och nu tror jag ta mig tusan att det snöar nerifrån och upp till och med.
Tänkte vi skulle klä på oss och se om vi tar oss till affären ?
Men det ser inte jätte lovande ut även om det bara är några 100 m :))
På åter seende.......hoppas jag ;)))

Kram Thess

Beautifulosophy sa...

Oh my goodness! Hoppas du har det mysigt! Kram

MammaElva sa...

Här är det också helt galet med snö!

Mittgodastefinaste sa...

Hos oss har det blåst upp till midjehögt...

Vill inte pulsa till dagis..

Kram Jenny

Hajan sa...

ja alla har fått sin beskärda del kan man säga. Jag kom inte alls ut
jo jag har kommit till centrum med
Färdtjänst,men jag har inte kunnat
draga min Rullator i snön.Och i morgon måste jag iväg.Måste till Apotek och kassaservice, men det får vi hoppas är bättre väder i
morgon.Det är tungt att skotta för
Er som har hus.
kramkram

Välkommen Hem! sa...

My God så fint du gjort! Och det förra inlägget med kottarna i glasvaserna- überfint!
Här är det snökaos som heter duga och jag måste nog tyvärr ut o skotta nu, för annars kommer vi varken in eller ut.
Kram! Judita

Sahra sa...

Sonen fick ta taxi. Jag lyckas inte skotta fram en körbar väg upp till stora vägen. Det märks inte, det jag har skottat.
Jag är nära att kapitulera för vädret idag och krypa upp i soffan. Men jag har lite träningsångest. Det måste jag villigt erkänna. Min bästa onsdag. Snyft.

Queen of Kammebornia sa...

Hoppas du får hem barnen! Mysigt med tekopp. Jag håller mig inne, nära en brasa :) Kram!

Mamma C sa...

Ja, här är snöovädret oxå. Jag pulsade till jobbet i morse, för ingen hade plogat.
Kram Mamma C

Bara Sara sa...

Här är det också massor av snö men det har funkat att ta sig fram och tillbaks till jobb i alla fall! Fast jag hade gärna varit hemma, saknar att se mitt hem i dagsljus! Kram Sara

Home2tiny sa...

Jisses med snö ni har. Jag hade oxå stannat inne med en kopp kaffe framför brasan o bara mysa. Kramisar Tina

Hemma på Ekbacken sa...

Ja visst har det varit galet väder... Jag visste inte riktigt hur jag skulle ta mig till skolan och hämta barnen. Men det slutade med att jag fick med mig en av barnens kompisar istället pga av vädret.

Men jag kan ändå inte låta bli att le och njuta lite. Snö är ändå så vackert!

Kram Linda

Dagar av lycka sa...

Jösses... :) Hoppas att du tog dig ut tillslut! Kram Anna

Charlie sa ... sa...

Enormt med snö! Jag vill gärna ha hit lite ;)

Stay warm

Kram!

LIVSGLITTER sa...

Ja det blir lite mer personligt så, sen är det ju alltid spännande att spekulera i vart just den här möbeln har varit med om, vem har haft den osv. :)

Kram på dig!