onsdag 12 december 2012

Förberedelser



Kvällen före Lucia och jag klär ljuskronan med lingonris och lindar ett rött sidenband omkring. Jag plockar fram  Stjärngossestruten och stjärnan och stryker vita linnen. Imorgon ska mina minsta gå i Luciatåg, en för allra första gången och jag tänker att den gnistrande snön kommer att vara en fin kuliss, trots bitande kyla.

Har fortfarande inte fått min dator så oredigerade och halvdassiga bilder är tyvärr det enda jag kan bjuda på ikväll. Utan redigeringsprogram blir det tyvärr så. Tänk vad handikappad man är nu för tiden när tekniken inte fungerar.

Men nu är det kvällen före Lucia. En stor kopp te och en mjuk soffa väntar på mig. Några tända ljus och doftande hyacinter får accompangera och kanske, kanske en liten bit choklad.

Onsdag kväll - Och imorgon kommer ljusets bärare!

6 kommentarer:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Lucia ....det är så otroligt vackert...oavsett om det är så stjärnor som sjunger eller en vacker kör....

Ha en fin morgondag!

Kram

Ananas sa...

Ser jättefint ut! Hoppas morgondagen blir fin :)

Sahra sa...

Gör du också en 'riktig' med lingonris och sidenband. Det är tradition i min familj. Men i år ville Molly vara tomte, så jag hoppar det.
Kram

Tina sa...

Nu är Lucia i full gång, det är så vackert!

Lussekram

Anonym sa...

Jag tycker det var fina bilder<3 förstår din frustration . Stor kram

Hajan sa...

Bilderna är väldigt bra i allafall,
du är besviken att Du inte kan fixa
bilderna till 100 % vad tror du jag
är då, som inte kan ett jota.
Hoppas Du fotar nu när barnen är med, det är ju så gulligt.
Lycka till