lördag 1 december 2012

Hej mitt Vinterland


Vilken fantastisk start på December och Advent. Ett vitt vinterland där snön hänger tungt på på trädens grenar och ljuset är milt och nästan magiskt. Vilken energi jag fått idag av att bara vara ute och njuta av årstiden när den faktiskt är som allra, allra bäst. Och vilken julkänsla det har gett... my oh my..
Nej, julmånaden december kunde verkligen inte starta bättre.


Vi har varit ute mycket idag och plockade såklart fram alla pulkor och snowracers för att kunna fara så snön yrde nedför vår alldeles egna backe.


Och visst var det rolig, och visst är det skönt att kunna vara ute och leka igen utan att bli blöt som en katt eller lerig som en ja... gris kanske. När vintern är just såhär, då älskar jag att bo där jag bor.



Vissa tyckte inte att det var lika härligt att vara ute. Jam och skrik vid dörren för att få komma in i värmen igen. Men matte var stenhård. Frisk luft är bra. För alla.


Och visst är det roligt med aktiviteter som barnen kan göra tillsammans. Glada miner, stoj och lek ända fram till att pappan i familjen inte kom upp med bilen för just denna backe. Då byttes glädjeropen ut mot mindre glada rop, men dessa tänker jag inte gå in på här.. ni kan föreställa er själva. Hur som helst, tillslut kom han upp och vi andra kunde fortsätta vår lek.


Och jag då? Jo jag åkte förstås snowracer så snön yrde, men sen passade jag faktiskt på att ta några små dikesgranar som ska placeras vid ytterdörren för att få den där juliga känslan här hemma som så väl passar i vårat mysiga hus i vinterskrud.

12 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Åh det ser alldeles underbart ut, kram

inge sa...

Looks like such great fun and you all look so cosy and warm. Have a lovely weekend

Frostrosor sa...

Vilka härliga bilder från vintervärlden! Håller med om en fantastisk start på december. Här har vi också myst och busat både ute och inne!

Sandra sa...

Visst är det fantastiskt nu. Och vilken otroligt vacker katt ni har.

Kram

Maj sa...

Otroligt vackra vinterbilder.Snön ger ju den rätta stämningen om det inte blir "för mycket av det goda". Här i Göteborg har vi fn ingen snö alls, skulle önska mig ett par cm iallafall. Trevlig adventshelg //M

Anonym sa...

Du är så fin!!!
Jättehärliga bilder! Kram

Dagar av lycka sa...

Åh, det ser härligt ut!!!! Längtar efter att få lite snö här med!

Trevlig första advent!

kram
/Anna

A House With A View sa...

Oj vilka sötisar, allihopa!! Både bloggerska, barn och gullig katt:))) Hääärligt med snö som jag nu också fått hos mig, lovely!!!

Har missat jättefina inlägg här, underbar läsning och foton, jättefina foton från ditt hem:)

Kraaaaaaaaaam aka

Home2tiny sa...

Herre gud så vackert. Förstår att ni haft en superdag tillsammans. Vilken fin advent ni kommer att få. Kramisar Tina

Hajan sa...

Så fint reportage från Era Tassemarker.Visst är det härligt,
tösen din är väldigt lik sin mamma.
Ljuvliga bilder att spara tills De bliver större.
Trevlig helg

Charlie sa ... sa...

Underbart! Älskar snö så här till advent.

Kram!

Titta in hos Thess sa...

Vad härligt det ser ut vännen!!!
Hoppas ni får det lika mysigt i dag:)

Kram Thess