torsdag 13 december 2012

Lucia


Hallå raringar,
Har ni firat Lucia än?
Här hemma tittade vi traditionsenligt på Lucia på TV i morse, till dess att Julkalendern började och intresset för Luciatåget svalnade kvickt.
Alldeles strax ska jag ner till Dagis och se mina små älsklingar sjunga fina julvisor som Lucia och Stjärngosse. Finns inget finare och mer stämningsfullt - Eller hur!

Har haft en jätteskön dag här hemma idag. Hemarbete när det är som bäst och jag har fått så otroligt mycket gjort och känner mig lite lättad och glad i hjärtat nu. Det som igår kändes oövervinnerligt har jag lyckats få klart och jag är nöjd över att jag lyckats åstakomma det jag gjort under så kort och pressad tid. Phu!
Ikväll får jag förhoppningsvis pusta ut med mina små lussebarn.

Nej, nu måste jag ta och leta fram supervarma kläder. Luciafirande utomhus brukar vara en kall historia...

4 kommentarer:

Sahra sa...

Tydligen hade det rappats på svt i morse. Ett rappande luciatåg fixar inte jag, så jag är glad att jag inte såg det. Nu är vi på väg till dagis för det sista dagis-lusse-tåget ever. Nästa år är Molly en sexårs. My god. Kram. Älskar kulorna eller vad det är för form. Pyntet.

Beautifulosophy sa...

Älskar också att arbeta hemma då och då som variation, man får så otroligt mycket mer gjort och jag tror det är bra för kreativiteten att byta arbetsmiljö ibland, och för att inte tala om vad man får ihop livet lättare på så sätt. kram Caroline

Hajan sa...

jag såg Lucian i morse, och en kille som rappa om herdarna.
Jag hoppas Du hade kameran med när
Du var och tittade på dina egna små.
Det är något visst, det kan inte hjälpas.
Vad jag saknade morse var just små,men Benny Andersson spelade
och de är ju så fina dessa sång
er.Så det får duga

Välkommen Hem! sa...

Man blir ju så nostalgisk så här på Luciadagen. Tänker på mina barndomsminnen och får en tår i ögat när jag hör sångerna. Börjar man bli gammal eller?...
Lussebullekram till dig!
Judita