söndag 9 december 2012

Sunday in bed




Andra advent och eftermiddags mörkret har sänkt sig över den vita vintervärlden utanför mitt fönster.
Barnen leker och jag hittar äntligen en paus att sitta alldeles för mig själv. 

En lugn skön dag som började med en låååååång morgon och vi var nog inte påklädda förrän runt lunch. Ibland är just såna mornar så välbehövliga och sköna. Tidningsläsning och kaffe i sängen och ingen stress alls. Det är ju inte alltid man kan ha det på det viset, men efter gårdagens sena fest hos vänner var det ett bra beslut att starta dagen just så.

Nu har vi varit ute och åkt snowracer och kommit in i värmen igen. Ljusen är tända och jag har som sagt en stund att sitta i lugn och ro för mig själv. Tror jag ska dra på lite gammal julmusik och hälla upp ett glas varm glögg. Älskar den riktigt gamla julmusiken med Bing Crosby och ligan, den och klassisk svensk julmusik blandat med klämtande klockor och stora körer som sjunger Ave Maria och liknande verk som gör att det nästan går rysningar genom kroppen.

En söndag och jag ska bara njuta av att det är Andra advent och jag faktiskt inte behöver göra så mycket mer. Ibland räcker sånt bra det också!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt inlägg! Det är då skönt att komma in när man har lekt med barnen i snön!!!
Kram

Casa of Mia sa...

Ser verkligen mysigt ut, så skönt att vara ute i kylan och sedan komma in och värma lite glögg, kram

Maj sa...

Låter jättemysigt!/M

Titta in hos Thess sa...

Kan bara instämma!!!!
Fixar lite julklappar via datorn och fixar med årets julkort :)))
Gör alltid egna och jag bara älskar det :)))
Fortsatt skön söndag kväll.

Kram Thess

Lena - gott for sjalen sa...

Skön förmiddag är välbehövligt ibland. Håller med om att Bing Crosby och ligan är bäst!

Själva har vi varit på Sigtuna julmarknad idag. Mysigt.

Kram Lena

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

åh sjöng alltid i sk "ljuståg" till advent när jag var liten ..och älskar höra dessa julsånger som vuxen....väcker många minnen .

ser mysigt ut det där.

Kram

Pernilla

Välkommen Hem! sa...

Jamen då började vi på samma vis! Härligt med lugna, pyjamaslunkande morgnar.
Ääääälskar din tapet! Snow Tree. Du vet om att den heter så?
Passande namn just nu :-)
Kram, Judita

Home2tiny sa...

En dag när den är som bäst. Själv har jag suttit o fällt en tår i kyrkan av alla fina sånger som framförts av barn. Ha en fortsatt fin andra advent. Kramisar Tina

Mittgodastefinaste sa...

Underbar bild på dig och E!

Jag älskar också julmusik, inte maken så vi får varva lite här!

Kram Jenny

Sahra sa...

Vi har haft en hektisk andra advent.
Tidigt i morse, typ före sex, kommer Molly och säger att det inte är hennes fel att det är blött på golvet. Nähä, tänker vi och somnar om. Några timmar senare kommer ena sonen och frågar om vi vet att det är blött i köket.
Då blev det fart på mannen. En slang har gått sönder till diskmaskinen och läkt en jäkla massa vatten. Ända ned till källaren. Skitkul.
Julklappshoppingen gick dock väldigt smidigt. Kanske beror på att vi bara har handlat till det enklaste och billigaste av barnen. Molly.
Sedan det här med den objudne gästen. Katten. Så någon lugn och ro har jag inte fått.
Kram

Dagar av lycka sa...

Låter som en finfin dag! Härliga bilder :)
Kram Anna

Sandra sa...

Stämningsfulla bilder. Härlig söndag.
Kram

CONCEPT by JESSICA sa...

Härligt mys inlägg.. Underbart att komma hem till all snö.
Kram

Annika sa...

Åh vad härligt det ser ut. Vilka sängkläder!!

MITT VITA HUS sa...

Psst kolla in hos mig;)