söndag 2 december 2012

Adventsbak










Idag har vi haft det stora adventsbaket här hemma. Pepparkakor och Lussebullar i massor har bakats, deg har ätits och första ljuset har tänts. Första advent idag, och ingen advent utan både pepparkakor och lussebullar, eller hur!
Glöggen missade jag dock, eller rättare sagt, när även min mage var full av diverse sötsaker var söt glögg inte riktigt det jag var sugen på, så det spar jag till en annan dag helt enkelt. Imorgon kanske!

Vår första Advent började med en skön sovmorgon och på det härlig frukost med nybakade scones. Familjens favorit. Sen blev det utelek i dag igen i den vackra vintern. 
Jisses vad snö vi fått. Jag som tänkt plocka lingonris till kransar fick bittert ångra att jag sköt upp den aktiviteten förra helgen. Nu gick inte ett endaste litet blad att hitta under snön.

Ja, och efter det som sagt det stora Adventsbaket. 
Nu har de minsta precis klivit upp från badet, den största ska snart i och sen vankas det en lättare middag och mys framför den spännande Julkalendern.
Och jag får mig kanske en bulle ikväll framför Tvn.. och en stoooor kopp te, för att krama ut det där sista av en väldigt härlig helg. 
Den första i december.

6 kommentarer:

Titta in hos Thess sa...

Även i dag har ni haft en toppen dag ser jag :)))
Själv har jag jobbat idag men hunnit med
både lussekatter och must.
Men till soff mysetbfår det nog bli lite glögg för jag fryser så jag skakar=sss.

Kram Thess

Dagar av lycka sa...

Ser lika mysigt ut som vi hade det igår!

Kram Anna

HOUSE of ADELA sa...

Ser så toppenmysigt ut med bak och barnen! En härlig helg och flera mysiga återstår i december:)

Kramar
Adela

Lena - gott for sjalen sa...

Vilken härlig familjedag! Här har det också bakats saffransbullar.

Kram Lena

Helenas enkla vardag sa...

Vilka fina bilder! Ser så juligt och fint ut! Vilken mysig dag ni haft!
Kram Helena

Charlie sa ... sa...

Underbara underbara bilder! Det ser mysigt och jättegott ut!

Kram
Lotta