måndag 23 september 2013

Tandvärk, vårdcentraler och sjuka barnvakter


Efter en galet lugn och på alla sätt och vis njutbar helg fick jag en avslutning som var allt annat än njutbar och en ny vecka som startade ungefär som den förra slutade.

Ja, helgen var helt enkelt allt som man kan önska, och mer därtill, men det får jag helt enkelt berätta om en annan gång, imorgon eller så, för just nu har jag faktiskt en del jobb att hinna ikapp och ungefär trehundra bilder som jag måste gå igenom innan det kan bli något att visa. Men det kommer, jag lovar.

Vi tar det där som var mindre bra idag istället. 
Jag kände under lördagen att jag hade konstiga känningar i en tand och under söndagen blev det tillslut så illa att jag inte såg något annat alternativ än att åka direkt till tandakuten när jag väl kom tillbaka från de Värmländska vargskogarna. Sagt och gjort, två och en halv timmes väntetid - precis vad man vill pyssla med en söndagskväll, och en rotfyllning senare kunde jag åka hem till sängar där mina älsklingar redan somnat. Snyft.
En gammal lagning hade tryckt på en nerv och orsakat inflammation i en rot så japp, en rotfyllning är nu påbörjad. 

Och idag, mycket att göra och en dag full med möten blir vår barnflicka som hämtar ibland på dagis sjuk. Snabbt som attan, boka om möten och fixa att jag får möjlighet att åka hem och hämta istället. När det väl är arrangerat kommer nästa samtal, från skolan, där E tydligen fått in något i ögat och inte ens skolsyster får bort. Så det är bara att boka om ytterligare lite mer och ta sonen till vårdcentralen, där de lyckligtvis fick bort vad det nu var som skavde och irriterade i ögat.

Så kan det gå - det blir inte alltid som man tänkt sig, det vet man ju vid det här laget.

6 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Stackars dig tandgrejer är alltid jobbiga...

Nej gudarna ska veta att det inte alltid blir som man tänkt sig. Just nu tänker jag inte alls på hur jag ska snurra runt den här veckan! Jag ska ta lite te...

Kram Jenny

Maj sa...

Håller med....det blir nästan aldrig som man tänkt sig...kanske det som är Carpe Diem? /M

Ninelin sa...

Men fy vilken måndag!

Själv hade jag bara lite svårt att ställa om från ledigt till vardagsbråttom.

I morgon kommer bli en mycket bättre dag.

Kram N

Maria - Wikers Liv sa...

Nej, har man familj och några barn, eller ja har man ett liv kanske man kan säga, så blir det inte alltid som man tänkt sig ;)
Tur ändå att det gick bra med sonens öga och att du kunde komma ifrån för att hämta så barnet slapp bli kvar på förskolan ;) :) ;)
Hoppas du får en lugnare dag imorgon :)
Kram /Maria

Mamma C sa...

Neej, det är inte alltid allt går som på räls.
Kram Mamma C

Lena - gott för själen sa...

Usch vad jobbigt! Tur att det gick bra med ögat och att det gick att boka om mötena.

Kram Lena