tisdag 24 september 2013

Spa på Lokabrunn


I lördags lade vi in oss på Lokabrunn, min vän Katti och jag. En mycket välbehövlig dag för trötta mammor där vi fick bli ompysslade och bara må bra.
Vi började med lunch på värdshuset och satt och njöt av de fantastiska miljöerna och det underbara höstvädret. 
Kaffet intogs i salongen där Katti stoppade ner hela ansiktet i det gröna societets-teet och deklarerade att det skulle man minsann dricka, nu när vi ändå befann oss i en salong, där de svartvita porträtten av gamla stofiler hängde tätt. 

Men Spa delen lockade och ganska så snart tröttnade vi på societets-te, pianomusik och kladdkaka och gav oss ganska så raskt i riktning mot denna del och den riktiga njutningen.


Njöt vi?
Ja men vad tror ni själva? En väldigt uppvärmd pool, strålande sol, krispig luft och ett torrt glas skumpa samtidigt som man hänger lite lojt över kanten och gaggar med en av de bästa.
Klart man njuter.


Och efter ett tag väntade behandlingar och föryngringskurer.
Jag gjorde en anti-age ansiktsbehandling följd av en timmes massage och lerbädd och mellan behandlingarna bläddrade vi i blaskor, blickade upp mot kristallkronor och kände oss sååå värda just den dagen.

Sådana dagar är viktiga när man är arbetande mamma, ja såklart även om man nu inte skulle vara det, mamma eller arbetande alltså. Det är alltid viktigt att ta hand om sig själv och om sin själ och jag skulle nog inte kunna göra det på något bättre sätt en en helg i Värmland, men god mat, skumpa och SPA och den bästa av vänner.

Och jo, jag tror nog jag blev tio år yngre på kuppen - anti age behandling eller inte.

11 kommentarer:

Dagar av lycka sa...

Det låter mer än underbart.Alla slitna mammor borde få åka på spa med jämna mellanrum :)

Kram Anna

Välkommen Hem! sa...

Såg ju inte ett dugg skönt ut...! Herregud vilket ställe! Kommer ju typ inte ihåg när man var på SPA sist.
Men allvarligt talat så var du värd denna underbara kurdag- sånt borde man unna sig oftare!
KRAM på dig och ha det fint!
Judita

Hemma på Ekbacken sa...

Underbart ställe att tillbringa en stund på :-)
Kram Linda

Lena - gott för själen sa...

Ser ljuvligt ut! Sånt som jag är alldeles för dålig på att ta mig för.

Kram Lena

Mamma C sa...

Låter helt underbart skönt och bra er lördag.
Kram Mamma C

Sahra sa...

Åh Gud. Vill också åka med bästa vännen. Bli ompysslad. Lyxa till det för mig själv. Du är så värd det. Underbart. Kram

Ninelin sa...

Det där såg riktigt trevligt ut ;-)

Kram N

Titta in hos Thess sa...

Men vilken dag ni haft vännen !!!
Så underbart att bara få ta hand om och tänka på sig själv :)
Ha ha och jag kan verkligen höra hur Katti minsann tycker att det där urtjusiga tet är alldeles utomordentligt passande för två halv trötta små barns mammor.
Och lite bubbel mellan allt te och ler inbakningar måste ju verkligen ha gjort susen.
Kände ens A igen dig när du svassade in i Söndags ;))))
Hoppas att tanden känns bättre.

Kramar Thess

Ananas sa...

Underbara bilder! Låter fantastiskt välförtjänt :)

mammaxtre sa...

Jösses så härligt med SPA. det ser ljuvligt ut. Lyckliga ni!

Ha det gott

Anonym sa...

Underbara bilder härligt med spabesök : ) kram Sofia