lördag 28 september 2013

Skin detox


God morgon härliga lördag

Sitter uppkrupen i soffan med en kopp kaffe, blickar ut genom våra stoora fönster och ser hösten sätta sin prägel på alla träden runt sjön. Mysig höstkänsla och jag försöker febrilt ignorera ljuden från den vansinniga treåringen som ligger och skriker i sitt rum. Just nu härjar den där treårstrotsen extra mycket och det är väldigt bestämda åsikter om precis allt. 

Hur som helst, jag hade tänkt att berätta lite om ett trevligt event jag var på i onsdags. 
Jag var nämligen inbjuden av Sundlöfs organic skin care att komma på deras "Skin detox" event. Jag har sedan i somras verkligen försökt att äta och ge kroppen rätt saker i form av föda, vilket gjort väldigt gott för min kropp och knopp, och allt det förtjänar ett helt eget inlägg, så det berättar jag gärna mer om en annan gång, men tanken kommer ju också på vad det är för ämnen som går in i kroppen genom alla de krämer, tvålar, shampoo etc som vi utsätter oss för. Huden är ju nämligen kroppens största organ.


Ulrika och Katarina som tillsammans driver Sundlöf organic skin care hade satt ihop och presenterade olika skin detox program för olika typer av hud.

Själva idén med en "skin detox" är att genom utrensning och behandling med ekologiska hudvårdsprodukter som innehåller högaktiva näringsrika naturliga ämnen få en ren, stark och klar hy med bättre elasticitet och lyster. Det låter ju bra så jag är självklart beredd att prova.


Med i butiken var också Josefine som driver företaget Jfine Cuisine som säljer kallpressade juicer. Inom kort lanserar hon också en produkt som innebär att man en dag i veckan, söndagar får hem fem olika juicer och kör en "mini detox" under den dagen. Jag tycker det lät intressant och kanske återkommer med mer information om det senare.


Jag fick med mig kittet för Torr hy hem eftersom jag alltid, alltid och ständigt letar efter BRA produkter som ska ge min hud den fukt och näring den behöver. Det är inte så lätt och det är faktiskt inte så ofta jag lyckas, många märken och produkter fungerar inte alls.
Nu har jag kört den här kuren i tre dagar och min hud är faktiskt helt fantastisk. Produkterna går rakt in i min hud och den känns så himla skön, mjuk och fuktmättad.

Tanken är att man kör en "skin detox" i minst 1-2 månader och under den tiden undviker alla syntetiska skönhetsprodukter.

Är ni intresserade rekommenderar jag ett besök hos Ulrika och Katarina antingen i butik eller via hemsidan. Går ju att maila dem om man är lite osäker på sin hudtyp. I "skin detox" erbjuds produkterna till rabatterat pris i kiten, många av produkterna i de olika serierna är dessutom av det fantastiska märket Jurlique som ju ofta omnämns hos allas vår finska skönhet Malena. Mycket bra produkter.

Det var det om det - nu upp och hoppa och göra i ordning familjen för en tripp till Västerås och kalas för min brorson som fyller sex år!



Inga kommentarer: